Onurlubaş, Ebru2024-06-122024-06-1220181308-2140https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14362https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/303627https://hdl.handle.net/20.500.14551/13629Firmalar, küreselleşme ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte zamaniçerisinde bilinç düzeyi artan, satın alma niyetleri farklılaşan mevcutmüşterilerini bünyesinde tutabilmek ve potansiyel müşterileri eldeedebilmek için tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına göre ürünlerini piyasayaarz etmek durumundadırlar. Firmalar, ürünlerini piyasaya arz ederkendiğer ürünlerden ayırt etmek ve tüketicilerin ürün ve hizmetlerin hangistandartta hangi nitelikte olduğunu anlamaları için marka ismi vererekürünlerini farklılaştırmaktadırlar. Marka; firmaların ürünlerini diğerfirmaların ürünlerinden farklılaştırmak için kullandıkları terim, simge,sembol, isim, harf ve rakam olarak tanımlanabilir .Bu çalışmada, tüketicilerin markanın; imajı, çağrışımı, algılanankalite ve marka farkındalığının marka bağlılığı ve satın alma niyetiüzerine etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma verileri,İstanbul İlinde 384 kişiye yüz yüze anket yöntemi uygulanarak eldeedilmiştir. Daha sonra bu veriler Cronbach Alfa Katsayısı yöntemi,Normallik testi, Faktör Analizi, Korelasyon ve Çoklu Regresyon Analizi iletest edilmiştir. Araştırma sonucunda, marka imajı, algılanan kalite vemarka farkındalığının marka bağlılığını ve satın alma niyetini etkilediğibelirlenmiştir. Marka bağlılığını etkileyen en önemli faktör marka imajıiken, satın alma niyetini etkileyen en önemli faktör marka farkındalığıolarak tespit edilmiştir. Ayrıca marka bağlılığı ve satın alma niyeti ile enyüksek ilişki marka imajı arasında bulunurken, en düşük ilişki ise markaçağrışımı arasında bulunmuştur.tr10.7827/TurkishStudies.14362info:eu-repo/semantics/openAccessMARKA DEĞERİ BOYUTLARININ MARKA BAĞLILIĞI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ: X MARKA BEYAZ EŞYA KULLANICILARI ÜZERİNE BİR UYGULAMAArticle1330273302303627