İçli, Gülnur EtiÇopur, Mehmet Erol2021-11-202021-11-2020081305-77662587-2451https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30230/326438https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/321697https://hdl.handle.net/20.500.14551/6870İletişim bilginin karşılıklı olarak transferi şeklinde tanımlanabilir ve sözlü ve sözsüz iletişim olarak ikiye ayrılır. Bilgiyi taraflar arasında transfer ederken bazen sadece kelimeler yeterli olurken bazen de görsel unsurlara ihtiyaç duyulur. Pazarlama iletişimine baktığımızda görsel unsurlardan özellikle rengin etkisi vardır. Renkler; dikkat çekmede, tüketicinin algılamasında önemlidir ve bu makalede bu konu incelenmektedirCommunication will be explained as receving and transfering information and divided into two subbranches: verbal and non-verbal communication. While transfering and receiving information among sides sometimes words are enough sometimes we need to receive visual components in addition to the words. When we look at the marketing communication point of view; it’s seen that visual components especially colours are effective. In marketing communication process; colours are very important as they attract the attention and perception of the consumers. In the article this subject is analyzedtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessRenkPazarlama İletişimiGörsel İletişimColorMarketing CommunicationVisual CommunicationPazarlama İletişiminde Renklerin RolüThe Role of Colors in Marketing CommunicationArticle1012233326438