Ünsar, SerapYacan, LaleYücel, İlknur2024-06-122024-06-1220192146-9954https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/331020https://hdl.handle.net/20.500.14551/13917Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin HIV/AIDS,Hepatit C, Hepatit B enfeksiyon hastalıklarına ilişkinfarkındalıklarını belirlemek amacıyla tanımlayıcıolarak yapıldı. Bu araştırma, bir üniversitenin SağlıkBilimleri Fakültesi ve İktisadi ve İdari BilimlerFakültesinde öğrenim gören 358 öğrenci üzerindeyürütüldü. Öğrencilere araştırmacılar tarafındangeliştirilen 54 soruluk “HIV/AIDS, Hepatit C veHepatit B Enfeksiyon Hastalıkları FarkındalıklarıAnket Formu” ve 5 sorudan oluşan “SosyodemografikBilgi Formu” uygulandı.Öğrencilerin yaş ortalamaları 19,85±1,63 yıl olup,%38,8’i 1. sınıf öğrencisi ve %77,4’ü kadındı.Öğrencilerin %51,1’i hemşirelik, %27,1’i işletme,%21,8’i fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümündeokuyordu. Hemşirelik öğrencilerinin diğer öğrencileregöre %94’ünün HIV/AIDS, Hepatit B, Hepatit Cenfeksiyon hastalıklarının insandan insana bulaşmayollarını bildiği, %95,1’inin bu hastalıklarda cinselilişki partneri arttıkça bulaşma riskinin de artacağı,%55,2’sinin HIV/AIDS ve Hepatit C enfeksiyonhastalıklarından korunmak için bir aşının olmadığı,%93,4’ünün bu hastalıkların korunmasız cinsel ilişkiile bulaştığı istatistiksel olarak önemli bulundu(p?0,05). Hemşirelik öğrencilerinin diğer öğrencileregöre %81,4’ünün bu bulaşıcı hastalıkların manikür,pedikür, ustura gibi kuaför araç gereçleri ilebulaşabildiği, %55,2’sinin cinsel ilişki sırasındakondom kullanılmasının bu hastalıkların bulaşmasınıengellediği istatistiksel olarak önemli bulundu(p?0,05).İşletme bölümünde öğrenim gören öğrencilerinbulaşıcı olan bu hastalıklar hakkındakifarkındalıklarının daha düşük olduğu belirlendi. Buaraştırmanın sonucunda, işletme öğrencilerineHIV/AIDS, Hepatit B ve Hepatit C hastalıklarıfarkındalıklarını arttırmaya yönelik seminer/konferansdüzenlenmesi önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite Öğrencilerinin HIV/AIDS, Hepatit C, Hepatit B Enfeksiyon Hastalıkları Hakkındaki Farkındalık DüzeyleriArticle83250255331020