Eren, DenizMermer, Gülengül2024-06-122024-06-1220211301-14213023-6754https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/445212https://hdl.handle.net/20.500.14551/13764artmaktadır. Bunun en önemli nedeni organ kısıtlılığının yaşanmasıve yeterli bağışçı bulunmamasıdır. Araştırma, hemşirelik öğrencilerininorgan bağışına yönelik tutumlarını ve etkili faktörleri belirlemekamacıyla yapılmıştır.Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma, Haziran 2015-Mayıs 2016 tarihleriarasında hemşirelik öğrencilerinde yürütülmüştür (N=519).Veriler, yüz yüze “Kişisel Bilgi Formu” ve “Organ Bağışına İlişkinTutumlar Ölçeği” ile toplanmış, sayı, yüzde dağılımları, Mann WhitneyU, Kruskal Wallis ve post-hoc analizleri kullanılmıştır. Anlamlılıkdüzeyi p<0.005 olarak kabul edilmiştir.Bulgular: Öğrencilerin, Organ Bağışına İlişkin Tutum Ölçeği puanortalaması 59.15±11.31’dir. Yaş, sınıf düzeyi, en uzun yaşanılan yer,anne ve baba eğitim düzeyi ile öğrencilerin organ bağışına ilişkintutum puan ortalamaları arasında istatistik olarak anlamlı fark bulunmuştur(p<0.05).Sonuç: Öğrencilerin organ bağışına ilişkin tutumları “kararsızım”düzeyindedir. Bu bulgular doğrultusunda geleceğin sağlık profesyonellerininorgan bağışı konusunda tutumlarını değiştirme konusundadesteklenmesi gerektiği düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelik Öğrencilerinin Organ Bağışına Yönelik Tutumları ve Etkili FaktörlerArticle312139150445212