Aslan, Mehmet MusaElter, Koray2017-04-052017-04-052016https://hdl.handle.net/20.500.14551/1825Tıpta Uzmanlık TeziTrakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Jinekoloji Polikliniği ve Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Tüp Bebek Merkezinde Etik kurul onayı (Ek-1) alındıktan sonra, Fertil ve infertil ailelerin oosit bağışıyla ilgili bilgi düzeylerini değerlendirip bu tekniğin yasal, etik, sosyal ve dini yönlerinin farkında olup olmadıklarını anlamak için gerçekleştirilmiştir.Çalışmaya yaşları 18-45 arasında, çalışmaya kabul eden, 45 yaş altı için menopoza girmemiş bayanlar ve eşleri dahil edildi. Çalışmaya katılan olgular fertil ve infertil olmak üzere 133 olgudan oluşan 2 gruba ayrıldı. FertilGrup; hiçbir tedavi almadan spontan olarak en az bir tane yaşayan çocuk sahibi olanlardan İnfertil Grup ise primerinfertilite tanısı almış ve mevcut durumda tedaviye başlanmamış olgulardan oluşturuldu.olguların demografik özelliklerini, fertilite durumlarını ve oosit bağışıyla ilgili bilgi düzeylerini sorgulayan 34 sorudan oluşan anket uygulandı. Anket sonuçları bilgisayar ortamına aktarılıp, istatistiksel analizleri gerçekleştirildi. Evlilik süresi, eğitim durumu ve çalışma durumları ile fertilite durumu arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, infertil olguların yardımcı üreme teknikleri konusundaki bilgi düzeylerinin ve uygulamaya yaklaşımlarının fertil olgulara göre daha yüksek olduğu, sperm bankalarının kurulmasının, üçüncü şahıslara sperm verilmesi ve alınmasına fertil ve infertil çiftlerin genel olarak karşı çıktığı, yumurta donasyonu sonrası infertil çiftlerin sosyolojik ve psikolojik olarak kendilerini daha iyi hissedeceklerini, dini açıdan yumurta transferine infertil ve fertil çiftlerin yüksek oranda karşı çıktığı, Türk-aile yapısı bakımından hem fertil hem de infertil çiftler karşı çıkarken, Türkiye’de yumurta donasyonun ile ilgi yasağın devam etmesi konusunda fikir bildirdikleri bulundu. Sonuç olarak; Fertil ve infertil çiftler oosit donasyonu hakkında genel olarak bilgi sahibi değiller. Hem fertil hemde infertil grup oosit donasyonuna sıcak bakmamaktadır.bunun sebebini düşündüğümüzde muhtemelen eğitimsizlik veya türk toplumunun aile yapısı ön plana çıkmaktadır. Çünkü Türk toplumunun dini ve kültürel yapısı diğer Avrupa ülkelerine göre çok farklılık arz etmektedir. Bizim toplumumuzda oosit ve sperm donasyonu kabul görmese bile bu konuda toplumun en azından bilgi sahibi olması konusunda ilerleyen zamanlarda biz kadın doğum hekimlerine çok iş düşmektedir.abstractThis study was conducted in order to asses the level of knowledge about oocyte donation of fertile and infertile families and to understand wether or not they are aware of this technique’s legal, ethical, social and religious aspects. This study was performed after it was approved by University of Thrace Medical School Department of Obstetrics and Gynecology Ethics Committee.Women between 18 and 45 years of age and who are not menoposal and their spouses were included in this study. Our patients were divided into 2 groups as fertile and infertile; each consisting of 133 subjects. Fertile group consisted of subjects who has at least 1 living child without any treatments; infertile group consisted of subjects who were diagnosed with primary infertility and have not started any treatments. A questionnaire consisting of 34 questions aiming to asses subject’s demographics, fertility states, and level of knowledge about oocyte donation was performed. Questionnaire results then transferred to a computer platform and statistical analysises were performed. No significant association between fertility and level of education or job status was found. It was found that infertile subjects had more positive attitude toward and higher level of knowledge about ARTs; fertile and infertile couples were mostly opposing founding of sperm banks and sperm donations to third parties; infertile couples would feel themselves better after oocyte donation both socially and psychologically; both fertile and infertile couples were mostly opboth fertile and infertile couples were mostly opposing both fertile and infertile couples were mostly opposing both fertile and infertile couples were mostly opposing oocyte donation from a religious standpoint; both fertile and infertile couples were opposing oocyte donation in resptect towards Turkish family structure; and both fertile and infertile couples were mostly in favour of ban of oocyte donation in Turkey.In conclusion fertile and infertile couples usually are not well informed about ocyte donation. Both fertile and infertile couples mostly oppose oocyte donation. This situation is probably due to lack of education and Turkish family structure; because religious and cultural characteristics of Turkish population vastly differs from those of European countries. Even though our population mostly do not support sperm and oocyte donation it is our duty as gynecology and obstetrics specialists to at least make sure the populaiton is informed about these procedures.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnfertiliteSperm DonasyonuOosit DonasyonuInfertilitySperm DonationOocyte DonationÜniversite hastanesine başvuran fertil ve infertil kadınların yumurta donasyonu hakkındaki düşünceleriAdmitted to the university hospital fertile and infertile opinions about women oocyte donationSpecialist Thesis450856