Kavalcı, CemilGüzel, AhmetÇevik, YunsurDurukan, Polat2024-06-122024-06-1220091305-760X1309-8845https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/94482https://hdl.handle.net/20.500.14551/15114GİRİŞ VE AMAÇ: Sağlık hizmetlerinin eşit ve güvenilir olarak sunulabilmesi için hekimlerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada Edirne ilinde uygulanan Acil Hekimliği Sertifikasyon Programı’nın ilk basamağı olan Temel Eğitim Modülü’nün 3 yıllık değerlendirme sonuçlarını sunmayı amaçladık. MATERYAL METOD: Tüm hekimlere kurs öncesi ve sonrası 20 sorudan oluşan test uygulandı. Kurs öncesi ve sonrasında kursiyerlerin aldıkları puanların istatistiksel olarak karşılaştırılmasında Bağımlı Grupta t testi ve Bağımsız Gruplarda t testi kullanıldı. p < 0.05 değeri anlamlı olarak kabul edildi. BULGULAR: Kursa toplam 277 hekim katıldı. Eğitime katılan tüm hekim gruplarında ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı (p<0.001) bir fark bulunurken, kontrol grubunda istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p >0.05). SONUÇ: Programı tamamlayan hekimlerin hastalara daha bilinçli ve güvenli acil sağlık hizmeti verebileceğine inanmaktayız.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEdirne temel eğitim modülü: Üç yıllık sonuç ve etkinlik değerlendirilmesiArticle83293294482