Esen Aygün, HanifeŞahin-Taşkın, Çiğdem2021-11-202021-11-2020192630-6301https://doi.org/10.24315/tred.436426https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/42642/436426https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633296https://hdl.handle.net/20.500.14551/7403Bu araştırmada Temel Eğitim bölümü birinci sınıftaöğrenim gören öğretmen adaylarının üniversite yaşamına uyum süreçleri kişisel,sosyal ve akademik uyum kapsamında incelenmiştir. Bu araştırma ile öğretmen adaylarının üniversite yaşamınauyum düzeyleri çeşitli değişkenler açısından ele alınırken; uyum sürecinde roloynayan unsurların ayrıntılı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultudaçalışma karma desende tasarlanmıştır. Elde edilen bulgular,  öğretmen adaylarının üniversite yaşamına uyumdüzeylerinin çok yüksek olmadığı göstermektedir. Bununla birlikte,  öğretmenadaylarının uyum düzeyleri cinsiyet, anabilim dalı ve coğrafi bölgeye göreanlamlı farklılık göstermezken, genel not ortalamasına göre notu 80-84 puanaralığında olan öğretmen adaylarının lehine anlamlı farklılık görülmektedirtr10.24315/tred.436426info:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite yaşamıakademik uyumsosyal uyumkişisel uyumöğretmen adayıÖğretmen Adaylarının Üniversite Yaşamına Sosyal, Kişisel ve Akademik UyumlarıSocial, Personal and Academic Adaptation of Pre–Service Teachers to University LifeArticle911231436426