Onat Kocabıyık, OyaDonat Bacıoğlu, Seda2021-11-202021-11-2020192630-6301https://doi.org/10.24315/tred.469661https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/42642/469661https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/633324https://hdl.handle.net/20.500.14551/7511Bu araştırmanın amacı,Trakya Üniversitesi’nde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin profilini veoryantasyon gereksinimlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018eğitim-öğretim yılında, Trakya Üniversitesi’ne yeni kayıt yaptıran, hazırlık vebirinci sınıfta okuyan uluslararası öğrenciler oluşturmaktadır (N=171).Araştırma betimsel tarama modelinde olup, araştırmada “Öğrenci Profili Anketi”ile “Yeni Kayıt Yaptıran Öğrenciler için Oryantasyon GereksinimleriniDeğerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekansve yüzdelik dağılım kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerindaha çok sağlık ve eğitim alanını tercih ettikleri, kaliteli eğitimgöreceklerini düşündükleri ve puanı tuttuğu için ilk sıralarda tercih ederekgeldikleri; öğrencilerin üniversite ile ilgili özellikle bölüm, staj ve bursprogramları, yerleşke ve yakın çevresi, yerleşkede bulunan sosyal faaliyetlerve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili oryantasyon gereksinimleri olduğutespit edilmiştir.  tr10.24315/tred.469661info:eu-repo/semantics/openAccessUluslararası Öğrenciöğrenci profiliTrakya Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Profilini ve Oryantasyon Gereksinimlerini Belirleme ÇalışmasıArticle91161172337098469661