Çınar, Dilaysu2021-11-202021-11-2020192147-2483https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyaiibf/issue/43037/458366https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/639642https://hdl.handle.net/20.500.14551/6605Sosyal medyada kitlelerietkileyebilme potansiyeli oldukça yüksek olan kişiler tarafından bir ürün ya damarka onayının verilmesi, bir diğer adıyla nüfuzlu pazarlama yoluyla reklam faaliyetiningerçekleştirilmesi; firmaların tüketici zihninde kendilerini konumlandırması vetüketicilerde olumlu duygu yaratması adına oldukça önemlidir. Ek olarak;nüfuslu pazarlama yoluyla reklam yapan firmalar; tüketiciyle marka arasında samimive duygusal bir bağ kurabilmekte, ürüne karşı ilgilenim düzeyiniarttırabilmekte ve reklamın tüketiciler tarafından akılda kalıcı olmasınısağlayabilmektedir. Öte yandan, bahsi geçen bu faydaların var olabilmesi içinfirma tarafından yararlanılan nüfuzlu pazarlama yoluyla gerçekleştirilen reklamfaaliyetinin tüketicilerce inanılır bulunması oldukça önemlidir.  Nitekim tüketicilerce şüpheyle yaklaşılannüfuzlu pazarlama ile yapılan reklam faaliyeti ile firmanın imajı olumsuz yöndeetkilenebilir ve ürün alımı ciddi anlamda azalabilir. Bu sebeple, özellikle Ykuşağının (sosyal medyayı en aktif şekilde kullanan segment olması sebebiyle)nüfuzlu pazarlama ile yapılan reklam faaliyetinde yer alan hangi unsurlarakarşı şüpheyle yaklaştığını ortaya koymak ve söz konusu unsurlara ilişkineksiklikleri gidermek firma için oldukça elzemdir. Bu çalışma, yukarıda bahsigeçen durumun önemine binaen, Y kuşağının sosyal medyada yapılan nüfuzlupazarlama aracılığıyla gerçekleştirilen reklam faaliyetlerine karşı şüpheciliktutumunu keşfetmeye yönelik olarak yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmadanelde edilen sonuca göre;  Y kuşağının,sosyal medyada nüfuzlu olarak nitelendirilen kişiler tarafından yapılanreklamlara karşı, kısmen inançsızlık, itimatsızlık ve hoşnutsuzluk tutumuiçerisine girdiği ve reklamlarda yer alan ürün bilgileri konusunda yanlışbilgilendirildiklerini düşündükleri ifade edilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNüfuzlu PazarlamaTüketici ŞüpheciliğiY KuşağıPazarlama İletişimiNüfuzlu Pazarlama Yoluyla Yapılan Reklamlara Karşı Tüketici Şüpheciliği: Y Kuşağı Üzerinde Keşifsel Bir AraştırmaArticle7298121458366