Ercan, YıldırayBülbül, Tuncer2021-11-202021-11-2020191305-77662587-2451https://doi.org/10.26468/trakyasobed.630333https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/50449/630333https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/889394https://hdl.handle.net/20.500.14551/6785In this research, it is aimed to revealthe relationship between the communication forms of distance education studentsand their perception of social environment. The study’s research group consistsof 166 distance learning students, studying at Trakya University, in the2016-2017 academic year. The research data was collected using the SocialPresence Scale and the Communication Style Scale. After were checkedassumptions of normality data from the scales, Parametric tests had been used.  According to the research findings,participant's point average on the social presence scale is high. Variables ofgender, age, and working status have no significant impact on Social Presence.When looking from the perspective of gender variables, significant differenceswere found in favor of men in the form of argumentative communicators, andsignificant differences were found in favor of women in the form of nonverbalcommunicators. Age and working status have no significant impact oncommunication styles. when is examined the relationship between communicatorsstyles and social presences, it might be said that all the factors except forargumentative factor, have a meaningful relationship on social presence.According to the results of regression analysis, people who are “friendly”,“having impact” and “relevant communicator” form have a high perception ofsocial presence however people with “argumentative” form of communicator have alow perception of social presence.Bu araştırmada uzaktan eğitimöğrencilerinin sahip oldukları iletişimci biçimlerinin sosyal buradalık algısıile ilişkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu2016-2017 eğitim öğretim yılında Trakya Üniversitesi’nde öğrenim gören 166uzaktan eğitim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, “Sosyal Buradalık(bulunuşluk) Ölçeği” ve “İletişimci Biçimleri Ölçeği” kullanılaraktoplanmıştır. Ölçeklerden alınan verilerin normallik varsayımları kontroledildikten sonra parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularınagöre katılımcıların sosyal buradalık ölçeği puan ortalaması yüksektir.Cinsiyet, yaş ve çalışma durumu değişkenlerinin sosyal buradalık üzerindeanlamlı bir etkisi yoktur. Cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında tartışmacıiletişimci biçiminde erkekler lehine sözsüz iletişim kuran iletişimci biçimindekadınlar lehine anlamlı fark bulunmuştur. Yaş ve çalışma durumunun iletişimcibiçimleri üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur. İletişimci biçimleri ile sosyalburadalık arasındaki ilişki için yapılan korelasyon analizine bakıldığındatartışmacı faktörü dışındaki tüm faktörlerin sosyal buradalık üzerinde pozitifyönlü anlamlı bir ilişkisi vardır. Regresyon analizi sonuçlarına göre “arkadaşcanlısı”, “etki bırakan” ve “ilgili iletişimci” biçimlerine sahip kişilerinsosyal buradalık algısı yüksek, “tartışmacı” iletişimci biçimine sahipkişilerin sosyal buradalık algısı düşüktür.tr10.26468/trakyasobed.630333info:eu-repo/semantics/openAccessSocial PresenceCommunicator FormsHigher EducationDistance EducationPlanning of Distance EducationSosyal Buradalıkİletişimci BiçimleriYükseköğretimUzaktan EğitimUzaktan Eğitimin PlanlanmasıUzaktan Eğitim Ortamlarında İletişimci Biçimlerinin Sosyal Buradalığa EtkisiThe Effect of Communication Styles to Social Presence in Distance LearningArticle212909928337422630333