Gezgin, Deniz MertkanÜmmet, DurmuşHamutoğlu, Nazire Burçin2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.553035https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/53697/553035https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1050071https://hdl.handle.net/20.500.14551/7460Çalışmanın amacı,üniversite öğrencileri arasında akıllı telefon bağımlılığın yordayıcısı olarakçok boyutlu yalnızlık incelenmiştir. Çalışmada çok boyutlu yalnızlık, aile, romantik ve sosyal ilişkilerdeyalnızlık olarak ele alınmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılıbahar döneminde Trakya bölgesinde bir devlet üniversitesinin farklı bölüm vekademelerinde öğrenim gören 407 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.Üniversite öğrencilerine, akıllı telefonbağımlılık düzeylerini belirlemek için Akıllı telefon bağımlılığı-kısa formu veyalnızlık düzeylerini belirlemek için Sosyal-Duygusal Yalnızlık ölçeğiuygulanmıştır. Çalışmada yöntem olarak, nicel araştırma yöntemlerindenİlişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Analiz süresince betimselistatistikler, Pearson korelasyon katsayısı tekniği ve çoklu lineer regresyonanalizinden faydalanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, aile ve romantikilişkilerde yalnızlık ile akıllı telefon bağımlılığını arasında anlamlı birilişki olduğu görülmüştür. Bunun aksine sosyal ilişkilerde yalnızlığın akıllıtelefon bağımlılığı ile anlamlı bir ilişkisi tespit edilememiştir. Son olarak,Aile tr10.24315/tred.553035info:eu-repo/semantics/openAccessBağımlılıkyalnızlıkakıllı telefonüniversite öğrencileriÜniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı: Çok Boyutlu Yalnızlığın Yordayıcı RolüArticle102317329406286553035