Vatansever, Aynur GıcıAhmetoğlu, Emine2024-06-122024-06-1220231305-77662587-2451https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1214061https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1219403https://hdl.handle.net/20.500.14551/12979Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), sosyal etkileşim ve iletişimde yetersizlikler ile sınırlı / tekrarlanan davranışlar olmak üzere iki temel karakteristik özellikle kendini gösteren karmaşık nöro-gelişimsel bozukluktur. Bu durum, OSB’nin nedenlerinin ortaya konulmasının, olası önleme yollarının belirlenmesinin ve daha da önemlisi çocuk-aile eğitiminin önemini ve ihtiyacını açıkça ortaya koymaktadır. OSB’li çocuklarda erken ve yoğun davranışsal müdahale en etkili müdahale biçimidir. Bu kapsamda nitelikli ve işlevsel erken ve yoğun özel eğitim verebilmek ancak aile işbirliği ile mümkün olmaktadır. Alanyazında erken müdahalenin özel eğitimciler ve aile üyeleri tarafından sunulması erken müdahale programlarını çeşitlendirip zenginleştirdiği gibi öğrenilen becerilerin genellenme olasılığını da arttırmaktadır. OSB’li çocuklarının eğitimine katılımlarını sağlayabilmek için ailelere sunulan yetişkin öğrenme yollarından biri koçluk uygulamalarıdır. Koçluk uygulamaları, ailelere sunulduğunda aile koçluğu adını almaktadır. Aile koçluğu modelinde aile ve uzman arasında tecrübe ve bilgi alışverişi yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı ulusal alanyazına Aile koçluğu termini tanıtmak, OSB’li çocuklarda kullanılmasının gerekliliği ve yararlarını ortaya koymaktır.tr10.26468/trakyasobed.1214061info:eu-repo/semantics/openAccessOTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE AİLE KOÇLUĞUReview Article2525996241219403