Özdava, BerkAkıncı Vural, Z.Beril2021-11-202021-11-2020192147-2483https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyaiibf/issue/43037/444874https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/639648https://hdl.handle.net/20.500.14551/6572Küreselleşmeyle birliktedünyanın tek pazar haline gelmesi, rekabetin artması ve de geleneksel rekabet araçlarınınartık rekabette üstünlük sağlamaması kurumlarıfarklılaşmak için yeni yollara itmektedir. Web 2.0’ın gelişimi ile bloglarınkurulması, kullanımının teknik yeterlilik gerektirmemesi, ucuz ve kolay olmasıilk olarak kitlelerin zamanla da kurumların ilgisini çekmiştir.Tüketicilerinden istedikleri geri bildirimleri samimi dille öğrenmek isteyenkurumsal markalar blogları kullanarak hedef kitleleri ile etkileşimegeçebilmektedirler. Gönderilerin altına yorumlar bırakarak, hyperlinkler ilediğer blog sitelerine köprü bağlantılar kurarak etkileşim sağlanabilmektedir.   Makalenin birinci bölümünde blog kavramı tanımlanaraközelliklerinden ve türlerinden bahsedilmektedir. İkinci bölümünde marka tanımı,kısa geçmişi, özellikleri irdelenerek markanın üretici ve tüketici yönündenönemi açıklanmaktadır. Kurumsal markaların sahip olması gereken niteliklerdenbahsedilmektedir. Son olarak da makalenin temelini oluşturan kurumsal bloglarınkurumsal markalara etkisi irdelenmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBlogKurumsal BlogMarkaKurumsal MarkaWeb 2.0Kurumsal Blogların Kurumsal Markalara EtkisiArticle727897444874