Alaylı, Funda Gündoğdu2024-06-122024-06-1220232630-6301https://doi.org/10.24315/tred:1343358https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1201398https://hdl.handle.net/20.500.14551/12908Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının geometrik cisimlere ilişkin algılarını ve ilişkilendirmelerini incelemektir. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kapsamında 35 ortaokul matematik öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve üç bölümden oluşan geometrik cisim formu kullanılmıştır. Bu formda açık uçlu soruların yanı sıra doğru yanlış soruları yer almıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının geometrik cisimlere yönelik üç boyutlu olmalarını temel alan bir algıya sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının geometrik cisimlere günlük hayattan örnekler verirken, çeşitlendirmekte zorlandıkları görülmüştür. Bununla birlikte geometrik cisimleri ilişkilendirmekte sıkıntı yaşadıkları saptanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının geometrik cisimler için parçalı sınıflama yaptıkları, geometrik cisimlerin hiyerarşik ilişkilerini temel alan hiyerarşik sınıflama yapmadıkları belirlenmiştir. Bu sonuca rağmen öğretmen adaylarının, doğru yanlış sorularında, bazı geometrik cisimler için hiyerarşik ilişkilere dair ifadeler kullandıkları da görülmüştür.tr10.24315/tred:1343358info:eu-repo/semantics/openAccessORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GEOMETRİK CİSİMLERE İLİŞKİN ALGILARININ VE İLİŞKİLENDİRMELERİNİN İNCELENMESİArticle133214821641201398