Sezer, TürkerYavuz, Ezgi AkşinAcar, İbrahim H.Ahmetoğlu, Emine2024-06-122024-06-1220181303-04932148-4929https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/289308https://hdl.handle.net/20.500.14551/14041Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs(2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlikve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Araştırma verileri İstanbul il merkezinde bulunan okul öncesieğitim kurumlarına devam eden, yaş ortalaması 60.38 (SS= 9.98) olan 442 çocuğun annesindentoplanmıştır. İlk adım olarak, AKÖ dil ve kültürel açıdan Türkçeye uyarlanmıştır. Daha sonraAKÖ’nün yapı geçerliği için Doğrulayıcı Faktör Analizleri (DFA) yapılmış ve ölçeğin orijinalölçekteki gibi üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar AKÖ’nün ayırt ediciözelliğe sahip olduğunu göstermiştir. Analizler sonucunda üç alt ölçek bulunmuştur: Ev-Okulİşbirliği Temelli Katılım (?= 0.88), Ev Temelli Katılım (?= 0.77) ve Okul Temelli Katılım (?=0.84). Bu analizler doğrultusunda Aile Katılım ölçeğinin; geçerli, güvenilir ve Türk ebeveynlerineuygun olduğu kabul edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAİLE KATILIMI ÖLÇEĞİNİN TÜRK KÜLTÜRÜNE UYARLANMASIArticle181120289308