Kostak, Melahat AkgünKurt, SedaSüt, NecdetAkarsu, ÖzlemErgül, Gizem Dilan2024-06-122024-06-1220141303-734Xhttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/227567https://hdl.handle.net/20.500.14551/14605AMAÇ: Bu araştırma, hemşirelik ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. YÖNTEM: Araştırmanın örneğini, hemşirelik bölümü öğrencileri (n=158) ve sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri (n=180) oluşturdu. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen "Bilgi Formu" ve "Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II" kullanılarak toplandı. Veriler, yüzdelik, ortalama, standart sapma, Mann Whitney U ve ki-kare testi kullanılarak analiz edildi. BULGULAR: Araştırma sonucunda; bayan öğrencilerin erkek öğrencilere göre, sağlık durumunu iyi olarak ifade eden öğrencilerin orta ve kötü olanlara göre, başarı düzeyini iyi olarak ifade eden öğrencilerin orta ve kötü olanlara göre, sağlığı geliştirme ile ilgili ders alanların almayanlara göre, sigarayı bırakan öğrencilerin içen ve içmeyenlere göre, spor yapanların yapmayanlara göre Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği puan ortalamaları yüksek bulundu (p<0.05). SONUÇ: Öğrencilerin cinsiyet, bölüm, sağlık durumu, başarı düzeyi, sağlığı geliştirme ile ilgili ders alma, sigara içme ve spor yapma durumlarının sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını etkilediği bulundu.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelik ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi DavranışlarıArticle133189196227567