Yılmaz, Zekiye HandeMalkoç, Asude2021-11-202021-11-2020202630-6301https://doi.org/10.24315/tred.540609https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/52844/540609https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1009848https://hdl.handle.net/20.500.14551/7380Bu araştırmada, kaynaştırma sınıfına devameden zihin yetersizliği olan öğrencilere normal gelişim gösteren öğrencilertarafından uygulanan akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemekamaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıkullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında,Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 15 ilkokulda görev yapan, 32 sınıföğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği iletoplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin akranzorbalığına ilişkin algıları, gözlemleri ve çözümleri temaları oluşturulmuştur.Öğretmenler akran zorbalığının sebebi olarak en sıkailevi özellikleri dile getirmişlerdir. Zihin yetersizliği olan öğrencilerin tümzorbalık türlerine (fiziksel, sözel, sosyal) maruz kaldığını ve en sık gözlenenzorbalık türünün sözel zorbalık olduğunu ifade etmişler; zorbalığın sıklıklasınıf arkadaşları tarafından uygulandığını belirtmişlerdir. Akran zorbalığınailişkin çözüm olarak öğretmenler bilgilendirme, uyarma ve empati kurdurmaçalışmalarını yaptıklarını dile getirmişlerdir. Elde edilen bulgular, zihinyetersizliği olan öğrencilere uygulanan akran zorbalığını önlemeye yönelikçalışmalar yürütülmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır.tr10.24315/tred.540609info:eu-repo/semantics/openAccessKaynaştırmazihin yetersizliğiKaynaştırma Sınıfına Devam Eden Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Uygulanan Akran Zorbalığına İlişkin Öğretmen GörüşleriArticle10192111414189540609