Acar, Sinem2021-11-202021-11-2020212630-6301https://doi.org/10.24315/tred.858495https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/65108/858495https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1502522https://hdl.handle.net/20.500.14551/7486Bu araştırmanın amacı, okullarda görev yapmakta olan okul psikolojik danışmanlarının, özel eğitim konusunda gerçekleştirilen hizmet içi eğitimler ile ilgili görüşlerini ve gereksinimlerini belirlemektir. Gerçekleştirilen bu çalışma nitel desendedir. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak, eğitim araştırmalarında sıklıkla kullanılabilen odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Odak grup görüşmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşüne sunularak revizyon edilen bir yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma, ikisi erkek ve sekizi kadın olmak üzere on okul psikolojik danışmanıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verileri iki araştırmacı bağımsız olarak analiz etmiş ve kategoriler, alt kategoriler ve kodlar oluşturmuşlardır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okul psikolojik danışmanlarının özel eğitim ile ilgili hizmet içi ihtiyaçları beş ana temada toplanmaktadır. Bu temalar “özel eğitim hizmetleri ile ilgili görüşler”, “değerlendirme ile ilgili görüşler”, öğrencilerin yönlendirilmesi ile ilgili görüşler”, “hizmet içi eğitimle ilgili görüşler” öncelikli hizmet içi eğitim gereksinimleri” şeklindedir. Sonuçlar literatürdeki bilgiler ışığında tartışılmıştır.tr10.24315/tred.858495info:eu-repo/semantics/openAccessgereksinimhizmet içi eğitimokul psikolojik danışmanıözel eğitimOkul Psikolojik Danışmanlarının Özel Eğitim Alanında Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin BelirlenmesiArticle11314981515858495