Kitap Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 20
  • Öğe
    Ortaokul Boşnakça dersi öğretim materyali : 7. sınıf
    (Millî Eğitim Bakanlığı, 2021) Şen, Taner; Gürsel, Ali Mehmet; Turbıć, Enes; Demirbaş, Selmana; Sadiković, Refik; Sadiković, Emina; Şen, Taner
    Ortaokul 7. sınıf Boşnakça dersi öğretim materyali.
  • Öğe
    Ortaokul Armavutça 7: Öğretim materyali
    (Millî Eğitim Bakanlığı, 2021) Dillioğlu,Ece; Simitciu, Rijetë; Dillioğlu, Tolga; Rruga, Ilir; Dillioğlu,Ece; Kadriu, Zekjir
    Ortaokul Arnavutça öğretim materyalidir.
  • Öğe
    Ortaokul Boşnakça dersi öğretim materyali : 6. sınıf
    (Millî Eğitim Bakanlığı, 2021) Şen, Taner; Gürsel, Ali Mehmet; Turbıć, Enes; Demirbaş, Selmana; Nur, Cüneyt; Sadiković, Refik; Sadiković, Emina; Şen, Taner
    Ortaokul Boşnakça dersi 6. sınıf öğretim materyali.
  • Öğe
    Osnovna skola i osnovna skola Imam Hatip : Bozanski jezik : Nastavni materijal 8
    (Millî Eğitim Bakanlığı, [t.y.]) Şen, Taner; Gürsel, Ali Mehmet; Turbıć, Enes; Demirbaş, Selmana; Sadiković, Refik; Sadiković, Emina; Şen, Taner
    İlkokul ve ilkokul İmam Hatip Öğretim materyali.
  • Öğe
    Shkolla e mesme dhe Shkolla e mesme Imam Hatip: Shqip 8 materiali mesimor
    (Millî Eğitim Bakanlığı, [t.y.]) Dillioğlu, Tolga; Simitciu, Rijetë; Dillioğlu,Ece; Rruga, Ilir; Dillioğlu,Ece; Kadriu, Zekjir
    Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulları için Arnavutça öğretim materyali.
  • Öğe
    Osnovna skola i osnovna skola Imam Hatip : Bozanski jezik : Nastavni materijal za 5. razred
    (Millî Eğitim Bakanlığı, [t.y.]) Sadiković, Refik; Sadiković, Emina; Demirbaş, Selmana; Nur, Cüneyt; Şen, Taner; Gürsel, Ali Mehmet; Şen, Taner
    İlkokul ve ilkokul İmam Hatip için 5. sınıf öğretim materyali.
  • Öğe
    Ortaokul Armavutça 6: Öğretim materyali
    (Millî Eğitim Bakanlığı, 2021) Dillioğlu, Tolga; Dillioğlu, Ece; Simitciu, Rijetë; Ömer, Esin; Rruga, Ilir; Dillioğlu, Tolga; Kadriu, Zekjir
    Ortaokul Arnavutça öğretim materyalidir.
  • Öğe
    Ortaokul 5. sınıf Arnavutça dersi öğretim materyali
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2023) Dillioğlu,Ece
    Bu Öğretim Materyali, Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğretim elemanlarınca hazırlanmıştır. Bu Öğretim Materyali, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile Trakya Üniversitesi Rektörlüğü arasında 21 Ekim 2016 tarihinde imzalanan “Ortaokul Öğrencilerine Yaşayan Diller ve Lehçeler Dersinin (Boşnakça ve Arnavutça) Öğretilmesine Yönelik İş Birliği Protokolü” kapsamında hazırlanmıştır.
  • Öğe
    Türkiye'deki yabancı diller yüksekokulu profili: Yönetim, eğitim, öğretim elemanı, kalite ve akreditasyon
    (Trakya Üniversitesi, 2023) Köksal, Handan; Hatipoğlu, Sevinç; Göçerler, Harun
    Çağımızda edinilen ve öğrenilen her yeni dil kişiye yeni olanaklar sunar. Bu diller ile farklı insanlarla iletişim kurulur, iş anlaşmaları yapılır, farklı görüşler takip edilir, kişisel ve mesleki gelişim sağlanabilir. Bu açıdan ülkemizde yabancı dil eğitimine erken yaşlarda başlayarak kişilerin yabancı dil yeterliliğinin gelişimine önem verilir ve desteklenir. Eğitimine üniversitelerde devam eden bireyler ise yabancı dil eğitimi ya da yabancı dilde eğitim almaya devam ederler. Eğer söz konusu olan birinci seçenek ise bu kişilerin mezuniyetlerinde dört temel beceri çerçevesinde belirli bir düzeyde kendini ifade edebilmesi beklenir; ikincisi söz konusuysa bu kişiler mesleklerine yönelik eğitimlerini yabancı dilde alırlar. Bu kişilerden alan bilgilerini mezuniyetlerinden sonra dört temel dil becerisi doğrultusunda üst düzeyde yeterli derecede kullanmaları beklenir. Söz konusu bu yabancı dil yeterlilikleri yabancı diller yüksekokulunda ya da yabancı dil hazırlık okulunda bulunan yabancı dil hazırlık sınıflarında geliştirilir. Üniversitelerin bazı lisans programlarında %30’u veya %100’ü yabancı dilde eğitim veren programlarda zorunlu yabancı dil hazırlık eğitimi uygulanmaktadır. Üniversitelerin program ölçüsünde ve kontenjan dâhilinde yabancı dilini geliştirmek isteyen öğrenciler ise isteğe bağlı yabancı dil hazırlık eğitimi alabilmektedir. Tüm bu yabancı dil eğitimleri ve daha birçok başka amaçla alınan yabancı dil eğitimleri yabancı diller yüksekokullarının bünyesinde sürdürülmektedir.
  • Öğe
    13th international Balkan education and science congress: Proceedings
    (Trakya University, 2018) Çakıcı, Yılmaz; Tuğlu, Yıldırım
    Düz Anlatım Yöntemi İle Gösterip Yaptırma Yönteminin Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Kübizmi Öğrenmeleri Üzerindeki Etkisi, Karar Ağacı Algoritmalarının Eğitsel Veriler Üzerindeki Performanslarının İncelenmesi, Tarih Öğretiminde Yerel Tarih Kullanımı, Uygulamalı Bir Eğitim Olarak Ahiliğin Eğitim Tarihinde Yeri ve Önemi, Interactive Learning About Plants And Achievement in Learning Natural Science of The Students of Faculty of Teacher Education of The University of Zagreb , Carpe Diem! Primary School Students (Grades 1-4) From The County of Me?ımurje, Primary School Students' Communication Using Whatsapp Application, Child And Some Philosophical Moments in The Work Of Štefananija Štefa Jurki? (1895. - 1971.), Relations Between Traditional And Contemporary Teaching, Meetings with The Bulgarian Teacher (Conclusions And Summaries of Teacher Trainings), Integration of Native Language with Other Subjects in The Primary Education System of The Republic of Macedonia, Turkish Words in the Bosnian-Herzegovinian Magazine Krš?anska Obitelj (1900-1902).
  • Öğe
    Trakya germanistik studien : Digitalisierung in der sprache und literatur
    (Trakya Üniversitesi, 2022) Asutay, Hikmet; Şentürk, Rahim; Arabacı, Binnur; Akol Göktaş, Selma
    Dijital eğitim ve eğitimde dijitalleşme günümüz gerçekleri arasında yerini almıştır. Kuşkusuz 2020 yılı itibariyle dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi hayatımızın tüm alanlarına sirayet etmiştir. Pandemi ile beraber hayatımızda birçok değişiklik meydana gelmiş, bu değişimlerden en çok etkilenen alanlardan bir tanesi de eğitim alanı olmuştur. Zira hazırlıksız bir şekilde birçok eğitmen ve öğrenci ani bir şekilde uzaktan eğitim adı ile bilinen eğitim şekline geçiş yapmak zorunda kalmıştı. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin kuruluşunun 30. yılına özel olarak yayımlanan seri kapsamında “Dil ve Edebiyatta Dijitalleşme” başlığı ile okurla buluşan elinizdeki kitap tam da bu konuya odaklanmaktadır. Trakya Germanistik Araştırmaları dizisinin ilk cildini oluşturan ve Prof. Dr. Hikmet Asutay, Dr. Öğr. Üyesi Selma Akol Göktaş, Arş. Gör. Binnur Arabacı ile Arş. Gör. Rahim Şentürk editörlüğünde hazırlanan bu kitapta toplam 15 bölüm yer almaktadır.
  • Öğe
    Germanistik im digitalen wandel
    (Trakya Üniversitesi, 2022) Seyhan-Yücel, Mukadder; Köksal, Handan; Öncü, Mahmet Tahir; Coşan, Leyla; Asutay, Hikmet
    Dijital dönüşüm yer, zaman ve mekânlardan bağımsız olarak hemen hemen her alanı etkilemektedir. Dijital medyalar günlük çalışma hayatımızı etkilerken Alman Dili ve Edebiyatı alanında gerek konu, öğretim ve içerik gerekse de yapı ve biçim açılarından yeni açılımların doğmasını beraberinde getirmektedir ve aynı zamanda yeni olanaklar da sunmaktadır. Alman Dili ve Edebiyatı alanında dil, çeviri, kültürel araştırmaları ve yabancı dil öğretimi araştırmaları gibi alt disiplinlerde tartışmayı gerektirecek pek çok değişim ve dönüşümler gözlenmektedir. Tüm bu yeni teknolojiler, yeni deneyimler ve genel olarak dijitalleşmenin getirdiği dönüşümler dijital döngü diyebileceğimiz yeni bir paradigma değişimini ortaya çıkarmaktadır. Bu koşullarda tüm sosyal bilimlerde olduğu gibi Alman Dili ve Edebiyatı alanında da dijital döngünün sonuçları, etkileri ve yansımalarının eleştirel bir gözle tartışma gereği ortaya çıktığı söylenebilir. Bu nedenle önümüzdeki tematik kitap çalışması “Dijital Evriminde Germanistik” konusunu ele almaktadır. Kitapta yer alan konular edebiyat ve metin çalışmaları, dilbilim, yabancı dil metodolojisi ve didaktik, kültürel çalışmalar, medya ve iletişim gibi çalışmaları kapsamaktadır. Kitap, ‘Germanistik alandaki değişimi’ farklı açılardan ele alan makaleleri içermektedir.
  • Öğe
    XV. Türkischer internationaler germanistik kongress :Sprache und literatur im wandel der gigitalisierung
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Asutay, Hikmet; Köksal, Handan; Seyhan Yücel, Mukadder; Öncü, Mehmet Tahir; Coşan, Leyla
    Sehr geehrte Kolleginnen und Kollegen, mit großer Freude möchten wir Sie zum XV. Internationalen Türkischen Germanistik Kongress einladen, der vom 30. September- 2. Oktober 2021 an der Trakya Universität stattfinden wird. Der XV. Internationale Türkische Germanistik Kongress wird von der Deutschlehrerausbildung der Trakya Universität in Zusammenarbeit mit dem Türkischen Germanistenverband (GERDER) veranstaltet. Das Motto des Kongresses lautet „Sprache und Literatur im Wandel der Digitalisierung“.
  • Öğe
    Çocuk ve gençlik yazınında çokkültürcülük
    (Trakya Üniversitesi, 2019) Hikmet Asutay; Ergin Jable; Demirali Yaşar Ergin; Çağlayan Karaoğlu-Bircan
    Bu kitabı hazırlarken çocuk ve gençlik yazınında özel bir konu olarak “Çokkültürcülük” kavramı ele alınmıştır. Çokkültürcülük kavramının güncel ve son yıllarda pek çok alanda kullanılmasının nedeni, küreselleşen dünya kültürleri ve giderek hızla artan yeni medyalar aracılığıyla oluşan genel bir kültür çevresi ile birlikte özelde de çocuk ve gençlik yazınında çokça kullanılıyor ya da yer veriliyor olmasıdır. Trakya Üniversitesi – Edirne olarak bulunduğumuz konum itibariyle Balkan ülkeleri ile varolan akademik, sosyal ve kültürel ilişkilerimizden ve işbirliğimizden yola çıkarak Türk ve Balkan ülkelerindeki çocuk ve gençlik yazınında çokkültürcülük kavramını irdelemeye çalıştık. O yüzden bu kitapta yer alan otuza yakın çalışmanın pek çoğu bu konu etrafında toplanmaktadır. Çokkültürcülük kavramı çocuk ve gençlik kitaplarında konu olarak ne kadar çok işlenebilirse, geleceğimiz olan çocuk ve gençlerimiz, komşu ülkelerin ve diğer dünya ülkelerinin çocuk ve gençleri ile birlikte daha iyi, birbirini tanıyan ve anlayan ve en önemlisi de barışçıl bir dünya kurabileceklerdir kanısındayız.Bu bağlamda komşularımız olan ve de tarihsel-kültürel ortak geçmiş ve bağlarımız bulunan Balkan ülkeleri ile birlikte bu ortak değerleri ele almamız gerekmektedir. Çokkültürcülüğün belli başlı ilkelerinden en önemlisi de hoşgörü kavramıdır. Yazın aracılığıyla öykülenecek olan çokkültürlülük kavramı bağlamında hoşgörü, ötekine saygı kavramları ne kadar benimsetilebilirse, farklı ülkelerin çocuk ve gençleri de o kadar hoşgörülü ve barışçıl bir dünya hazırlayabileceklerdir. Bu anlamda bugün en fazla ihtiyacını duyduğumuz unsurlardan olan barış, hoşgörü gibi evrensel değerlerin eğitim ve kitaplar aracılığıyla çocuklara aktarılması gerekmektedir.
  • Öğe
    Egemen Aydoğdu anı kitabı : Eğitimde yeni yönelimler
    (Trakya Üniversitesi) Asutay, Hikmet; Sakarya Maden, Sevinç; Çoşgun Ögeyik, Muhlise
    Evrende şu ana kadar bilinen yaşamın olduğu tek gezegen dünyadır. Dünya üzerinde insanlar dışında oldukça çok canlı türü vardır. Tüm canlılar dünyayı ortak bir yaşam alanı olarak kullanmaktadırlar. Canlıların temel gereksinimleri olan üç ana maddeyi (hava, su ve yiyecek) bulabildikleri dünya çok büyük yaşamsal zenginliklerle doludur. Ancak canlılar türüne göre dünyaya belli süreler için konuk olmakta ve çeşitli nedenlerle bu süreç tamamlandığında dünyadan yok olmaktadırlar. Yani canlılar doğarlar, yaşarlar, ürerler ve ölürler. Bu döngü her ne kadar zor kabullenilse de tüm canlılar için bir gerçekliktir. Dünya var olduğu sürece bu döngü sürecektir. Dünyada varlığını sürdüren canlı türleri içinde düşünebilen tek varlık insanoğludur. İnsanlar, düşüncelerini ifade edebilmek ve kendi aralarında iletişim kurabilmek için dillere sahiptirler. Dil aracılığı ile dünyada kaldıkları belirli sürelerde yaşamları ile ilgili her türlü bilgileri sonraki kuşaklara aktarmaktadır. Bu da insanın doğal ve toplumsal bir varlık olarak dünyada diğer canlılara egemenliğinin bir ölçüsüdür.
  • Öğe
    Riyâz-ı Belde-i Edirne : 20. yüzyıla kadar Osmanlı Edirne’si (Cilt 1/1)
    (Trakya Üniversitesi Yayını: 148, 2014) Ahmet Bâdî Efendi; Hazırlayanlar : Yrd. Doç. Dr. Niyazi Adıgüzel Yrd. Doç. Dr. Raşit Gündoğdu
  • Öğe
    Riyâz-ı Belde-i Edirne : 20. yüzyıla kadar Osmanlı Edirne’si (Cilt 1/2)
    (Trakya Üniversitesi Yayını: 148, 2014) Ahmet Bâdî Efendi; Hazırlayanlar : Yrd. Doç. Dr. Niyazi Adıgüzel Yrd. Doç. Dr. Raşit Gündoğdu
  • Öğe
    Riyâz-ı Belde-i Edirne : 20. yüzyıla kadar Osmanlı Edirne’si (Cilt 2/1)
    (Trakya Üniversitesi Yayını: 148, 2014) Ahmet Bâdî Efendi; Hazırlayanlar : Yrd. Doç. Dr. Niyazi Adıgüzel Yrd. Doç. Dr. Raşit Gündoğdu
  • Öğe
    Riyâz-ı Belde-i Edirne : 20. yüzyıla kadar Osmanlı Edirne’si (Cilt 2/2)
    (Trakya Üniversitesi Yayını: 148, 2014) Ahmet Bâdî Efendi; Hazırlayanlar : Yrd. Doç. Dr. Niyazi Adıgüzel Yrd. Doç. Dr. Raşit Gündoğdu
  • Öğe
    Riyâz-ı Belde-i Edirne : 20. yüzyıla kadar Osmanlı Edirne’si (Cilt 3)
    (Trakya Üniversitesi Yayını: 148, 2014) Ahmet Bâdî Efendi; Hazırlayanlar : Yrd. Doç. Dr. Niyazi Adıgüzel Yrd. Doç. Dr. Raşit Gündoğdu