Eczane Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve mesleki doyumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2019) Çetinkaya, Bünyamin; Gülaçtı, Fikret; Çiftçi, Zeynep; Kağan, MücahitBu araştırma, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve meslekidoyumlarının cinsiyet, yaş, medeni durum, algılanan gelir düzeyi, branş,mesleki kıdem, lisansüstü eğitim yapma isteği, mezuniyet, görev yaptığı kademe,kadro durumu değişkenleri ile aralarındaki ilişkinin incelenmesi amacıylayapılmıştır. Araştırmanın örnekleminiokul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 328 öğretmen (187’sikadın 141’i erkek) oluşturmaktadır. Araştırma bulgularını elde etmek için YaşamBoyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği, Mesleki Doyum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formukullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeeğilimleri tüm alt boyutları cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeydedeğişmektedir, tüm alt boyutlarda kadınların ortalaması erkeklerinortalamasından daha fazladır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri altboyutu olan yaşam boyu öğrenmeyi düzenleyememe alt boyutu ile algıladıklarıgelir düzeyi arasında anlamlı düzeyde bir farklılık vardır. Öğretmenlerin yaşamboyu öğrenme eğilimleri alt boyutlarından motivasyon, sebat ve merak yoksunluğuile lisansüstü eğitim yapma isteği arasında anlamlı düzeyde bir ilişki vardır.Diğer alt boyut olan yaşam boyu öğrenmeyi düzenleyememe ve mesleki doyum ilelisansüstü eğitim yapma isteği değişkeni arasında anlamlı bir ilişkibulunamamıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimi alt boyutu olan sebatile mezuniyet durumu değişkeni arasında anlamlı bir farklılık vardır.Öğretmenlerin mesleki doyumları da cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeydedeğişmektedir.