Turizm İşletmeciliği Bölümü
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Süpermarketlerde Müşteri Bağlılığı: Edirne’de Bir Pilot Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2010) Gönenç Güler, EmelThe food retailing structure is rapidly developing in Turkey. In today‘s business environment and increasing fierce competition, supermarkets target to improve the good and service considering the customer expectations in order to increase customer loyalty. The aim of this study is to empirically analyse the customer loyalty towards a supermarket in Edirne city, Oliver‘s (1999) four-phase loyalty model (cognitive, affective, conative and action) was adapted and used to measure the loyalty of consumers. The results show that affective loyalty, conative loyalty, which is a customer‘s intention to buy and action loyalty which focuses on actual repurchase behaviour have not already formed a customer loyalty level. In the study customer satisfaction, customer loyalty, customer loyalty measurement and models are presented. Supermarkets should focus on customer loyalty in order to generate net profitsÖğe Kent Sakinlerinin Rekreasyon Tercihleri, Rekreasyon Alanlarının Algılanan Değeri ve Gerçek Kullanımı Arasındaki İlişki(Trakya Üniversitesi, 2016) Sezer, Bahadır; Akova, OrhanBu çalışmanın amacı, kent sakinlerinin rekreasyon tercihleri ve rekreasyon alanlarının algılanan değeri ve gerçek kullanımı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada İstanbul’da üç farklı açık hava rekreasyon alanında 270 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; açık hava rekreasyonu kent sakinleri için çok önemlidir, rekreasyon alanlarını tercih etmede en önemli kriterler doğallık ve temizliktir. Bir rekreasyon alanı hakkında bilgi sahibi olma ile o alanı ziyaret etme arasında güçlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ancak rekreasyon alanlarının kullanımı ile tercihi arasında bir ilişki bulunamamıştır. Açık hava rekreasyonu faaliyetle- rine önem verme açısından sosyal faktörlerden sadece yaş ile eğitimin etkisi olduğu bulunmuştur. Rekreasyon alanını ziyaret sıklığı ile demografik fak- törler arasında ise bir ilişki bulunamamıştır. Rekreasyonel sürdürebilirliği azaltan en önemli faktörün “trafik” olduğu belirlenmiştir.Öğe Yabancı Turistlerin Unutulmaz Turizm Deneyimleri Üzerine Netnografik Bir İnceleme: Gelibolu Yarımadası Örneği(Trakya Üniversitesi, 2020) Ülker Demirel, ElifThe aim of this research is to identify the elements that make the travel experiences of foreign tourists unforgettable visited the Gallipoli Peninsula within the scope of the battlefield tourism. In this context, a qualitative research methodology was used. The comments shared by foreign tourists who visited the Gallipoli peninsula on Trip Advisor were subjected to content analysis, and the data obtained in this context were analyzed with the MAXQDA. Based on the findings of the research, it is seen that the factors that shape the unforgettable tourism experience of the visitors are evaluated in two categories as emotional and cognitive, and seven sub-dimensions. However, there is a differentiation in these sub-dimensions in parallel with the characteristics of battlefield tourism that differ from other areas. The elements that make a tourism experience unforgettable within the research scope are Emotional Domain- Moving Emotions (with Feel of Loss, Being Proud and Emotionality sub-dimensions), and Cognitive Domains - Meaningfulness, Knowledge, Tour Guide, Involvement, Novelty, and Local Culture.Öğe Kişilik Özellikleri, Hizmet Verme Yatkınlıkları ve Sosyal Kaytarma Davranışları Arasındaki İlişkiler: Trakya Bölgesi Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2020) Özkan, Çiğdem; Yumuk Günay, Gülsevim; Demiralay, Tülayİşgücüne dayalı üretimin gerçekleştiği konaklama işletmelerinin hem rekabet güçlerini hem de karlılıklarını arttırabilmek için yüksek performans gösteren çalışanlara ihtiyacı vardır. Çalışanların kendilerinden beklenilen performansı gösterebilmeleri kişilik özellikleri, işe yönelik yatkınlıkları ve grup ortamında gösterecekleri davranışlara göre değişebilmektedir. Özellikle de misafir ile yüzyüze iletişimin ağırlıkta olduğu konaklama işletmeleri çalışanlarının sergiledikleri davranışlar, hem çevresel hem de genetik faktörlerden etkilenerek oluşan kişilik özelliklerine göre farklılaşabilmektedir. Çalışmada konaklama işletmesi çalışanlarının kişilik özellikleri hizmet verme yatkınlıkları ve sosyal kaytarma davranışları arasındaki ilişkiler incelenmiştir.Bu amaçla Trakya Bölgesi’nde yer alan 62 konaklama işletmesinde çalışan 292 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda hizmet verme yatkınlığı ile sosyal kaytarma arasında ilişkiye rastlanmamış ancak hizmet verme yatkınlığı ile kişilik özellikleri (dışa dönüklük hariç) ve bazı kişilik özellikleri (nevrotiklik ve gelişime açıklık) ile de sosyal kaytarma arasında ilişkiler söz konusudur. Path analizi sonucunda hizmet verme yatkınlığının gelişime açıklık kişilik özelliğini olumlu yönde, nevrotik kişilik özelliğini ise negatif yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca sosyal kaytarma bağımlı değişkeninin nedensellik ilişkisi açısından hem gelişime açıklık hem de nevrotik kişilik özelliğinden pozitif yönde etkilendiği anlaşılmaktadır.Öğe Bir Deneyimi Unutulmaz Kılan Unsurlar Nedir? Unutulmaz Turizm Deneyimi Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme(Trakya Üniversitesi, 2019) Demir, Seda; Ülker Demirel, ElifGünümüzün küreselpazarında rekabet gün geçtikçe artmakta, rekabet avantajı elde etmekzorlaşmaktadır. Hızlı değişim ve yeniliklerin yaşandığı günümüzde işletmeler bugelişmelere ayak uydurmak durumundadır. Zira günümüz tüketicisi için nihai üründen ziyade, yaşanılan ürün vehizmet deneyimi satın alma karar sürecinde belirleyici hale gelmektedir. Bunoktada taklit edilmesi, ikamesi zor olan ve tüketiciler tarafından arzuedilen, onların beklentilerine cevap verebilen deneyimsel ortamlarınyaratılması rekabet avantajı açısından oldukça önem arz etmektedir. Ancak dünyadave turist profilinde meydana gelen gelişmeler ve değişiklikler, turistlerinbeklentilerinin de farklılaşmasına neden olmaktadır. Turistlerin ihtiyaçlarınıngiderilmesi dışında farklılık arayışı, kendini değerli hissetme, yenilenme,yeni kültürler ve insanlar tanıma gibi benzersiz deneyimler yaşamaya yönelikeğilimleri, bir deneyimi eşsiz ve unutulmaz kılan unsurlar üzerineodaklanılmasına sebebiyet vermektedir. Literatür incelendiğinde tüketici,ziyaretçi, turist ve seyahat deneyimi üzerine çok sayıda çalışmanın yer aldığıgörülmekle birlikte, “Unutulmaz Turizm Deneyimi” kavramı bu alanda oldukça yenibir araştırma konusu olarak yer almaktadır. Bu kavramla ilgili yabancı literatürdeki çalışmalarincelendiğinde bir literatür birikiminin oluştuğunu belirtmek mümkün olmaktaancak, yerli literatürde oldukça sınırlı sayıda çalışmanın yer aldığıgörülmektedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, uluslararası ve ulusal literatürün kapsamlı birdeğerlendirmesini yaparak mevcut akademik yazına katkıda bulunmak ve yeni birkavram olan unutulmaz turizm deneyimi olgusunu kapsam ve içerik açısındandeğerlendirmektir. Bu anlamda söz konusu bulguların ve değerlendirmelerin turizmişletmecilerine ve destinasyon yöneticilerine, turistlerin karar vermesüreçlerinde göz önünde bulundurdukları unsurların anlaşılması açısından yolgöstereceği öngörülmektedir.