Yazar "Zafer, Ahmet Hamdi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bireysel Keman Çalışmalarında Uygulanabilecek Çalışma Yöntemlerinin İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2010) Zafer, Ahmet HamdiThe violin is an instrument but it is very difficult to play it both from the point of technique and music.For the violinists true planning of the methods practised in the individual exercises and true chosing of the etudes and works have a very important place to improve the violin learners.So; briefly violinists have to choose the tecniques and methods that they practise in their studys very effectively and carefullyÖğe CAMILLE SAINT-SAËNS’IN “INTRODUCTION AND RONDO CAPRICCIOSO OP. 28” ESERİNİN KEMAN ÇALMA TEKNİKLERİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ(Trakya Üniversitesi, 2023) Kaymaz, Batuhan; Zafer, Ahmet HamdiBir eseri iyi bir şekilde icra edebilmek çok önemlidir. Eseri çalışmadan önce bestecisini tanımak ve icra edilecek eserin yazıldığı dönemi araştırmak, o döneme ait olan değişimleri, o dönemin çalgılarını, gelişimlerini, toplumsal bakış açılarını ve tarihsel gelişimini bilmek müziği çok daha iyi ifade edebilmek için yardımcı olacaktır. Okuyucunun dikkatini çekecek olan Camille Saint-Saëns ve onun müziğinin hakkında yer alan, çeşitli materyallerden ve kaynaklardan toplanarak oluşturulan bu çalışma, Saint-Saëns hakkındaki yazıları, müziğini ve İntroduction and Rondo Capriccioso eserinin keman çalma teknikleri bakımından incelenmesi, gelecek kuşaklara bırakılacak bir kaynak olması hedeflenmiştir.Bu çalışmada keman repertuvarının en önemli eserlerinden biri olan İntroduction and Rondo Capriccioso eserinin hakkında bilgilerin sunulması ve bu eserin çalış tekniklerinin incelenmesi, bu eseri icra edecek olan müzisyenlerin kullanabileceği bir ilk kaynak olarak sunulması amaçlanmıştır.Öğe L.V. Beethoven'nın Keman-Piyano Sonatlarının Keman Çalma Teknikleri Açısından Genel Özelliklerinin İncelenmesi(2008) Zafer, Ahmet HamdiL.V. Beethoven’ın keman-piyano sonatları keman edebiyatının önemli ve güç sonatları arasında yer almaktadır. Legato, Spiccato, Trill, Oktav, Pizzicato, Detache, Arpej gibi sağ ve sol el tekniklerinin yanı sıra, nüansların elde edilmesi, entonasyon ve müzikalite açılarından kendine özgü güçlükler içermektedir. Tüm bu değişkenler eserin doğru ve etkili bir biçimde seslendirilebilmesi için önem taşımakta ayrıca keman sanatının gelişiminde eğitici özellikler içermektedir. Bu sonatların Beethoven’ın müziğine uygun bir şekilde seslendirilebilmesi için, söz konusu tekniklerin Beethoven’ın müzik anlayışı doğrultusunda incelenmesi ve çalma tekniklerinin doğru bir biçimde uygulanması önemlidir. Araştırmanın sonucunda bu yönde katkı sağlayacak bulgulara ulaşılmış gerekli önerilerde bulunulmuştur.Öğe L.V. Beethoven’nın Keman-Piyano Sonatlarının Keman Çalma Teknikleri Açısından Genel Özelliklerinin İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2008) Zafer, Ahmet HamdiL.V. Beethoven’s piano and violin sonatas take place among the examples of hardest and the most important sonatas of violin literature. This sonatas have some own difficultiesby the point of Legato, Spiccato, Trill, Oktav, Pizzicato, Detache, Arpej, Entonation, müzikalite and getting differences, and they have an educational way .It is very important fort he violinists to practise the playing techniques in the correct style; to examine them to Beethoven’s musical ideasÖğe L.W. Beethoven'ın keman-piyano sonatlarının keman çalma teknikleri açısından incelenmesi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Zafer, Ahmet Hamdi; Tarkum, ErolBu araştırmada, L.W. Beethoven'ın keman-piyano sonatları, Beethoven'ın müzik anlayışı doğrultusunda olmak üzere, keman çalma teknikleri açısından incelenmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Sonatlarda bazı çok üst düzey virtüözite gerektiren keman çalma tekniklerinin kullanılmamış olmasına karşın, yine de önemli düzeyde bir ustalığın gerekli olduğu görülmüştür. Beethoven'ın bu sonatlarında gam ve benzeri pasajlara sıkça rastlanılmakta, bu nedenle, gam hakimiyetinin önemli olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca, buradaki çok hızlı ve güç pasajlar nedeniyle, sol elin de çok hızlı olması gerekmekte ve yay için ise çok çevik bir şekilde hareket etmek zorunluluğu doğmaktadır. Bu açıdan, süratli bir sol el tekniğine ve çevik bir yaya sahip olunmasının yanısıra, bu sonatlarda kullanılan bir takım yay tekniklerinde yeterli düzeyde bir hakimiyet sağlanmasının önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Doğal olarak, karşılaşılan teknik güçlüklerin entenasyonu olumsuz bir biçimde etkilemesi de söz konusu olabilir. Bu nedenle, entenasyonun da dikkatten kaçırılmaması ve bunun için gerekli çalışmaların yapılması da gerekir. Beethoven'ın keman-piyano sonatlarını öncelikle ağır tempolarda ve kavramaya yönelik olarak çalışmak, ilgili diğer alıştırma ve etütleri kullanmak çok yararlı olabilir. Anahtar Kelimeler: Beethoven, Sonat, Keman, Teknik, YayÖğe LUCIANO BERIO'S SINFONIA (1968-69) IN THE CONTEXT OF MUSICAL POSTMODERNISM(Trakya Üniversitesi, 2023) Keskin, Özden Gülsün; Zafer, Ahmet HamdiAfter the World War II, the ideological uncertainty that dominated social life caused the pre-war thought systems to be questioned. This system of thought, which emerged as a critique of modernism, triggered postmodern debates and made its impact felt in cultural areas as well. First of all, postmodernism, which is the subject of discussion of philosophy, gave birth to new forms of production in which the artists of the period questioned the avant-garde movements and embraced the accumulation of the past.Postmodernism has been influential in music, as well as in philosophy, architecture, literature, and the visual arts. The composers of the period gained an environment where they could freely use the treasures of the past, destroy and remake them. As in all branches of art, they used quotation, collage and pastige methods. One of the most impressive examples of musical postmodernism is Luciano Berio's (1952-2003) Sinfonia. The work dated 1969 is one of the important turning points of the century. With its huge collage, it embodied the spirit of the period in a near perfect way.Öğe Nikolo Paganini'nin keman eserlerinin incelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2005) Zafer, Ahmet Hamdi; Mansurova, ZuhraBu arastırmada, Paganini'nin 1.Keman Konçertosu ve Op.1.24 Kaprisîincelenmis ve bu eserler arasındaki teknik benzerlikler göz önünde bulundurularakçalısılmıstır. Paganini'nin virtüözitesindeki mükemmellik eserlerinden anlasılmaktadır.O, virtüözite sınırlarını zorlayarak çalınması güç eserler bırakmıstır. Bu incelemedeonun eserlerindeki teknik güçlükler saptanmaya çalısılmıs ve saptanan güçlüklerinasılması için gamların; çift sesler, oktavlar, üçlüler, altılılar, onlular ve flajöle seslerinözenli, dikkatli bir sekilde ve değisik yay teknikleri ile çalısılmasının en temelnoktalardan biri olduğu görülmüstür. Bu tekniklerin gerektiği gibi yapılabilmesi içinçesitli çalısma yolları önerilmis, böylece bu eserlerin daha iyi çalınabilmesi veyorumlanabilmesi için icracılara katkı sağlanmaya çalısılmıstır.