Yazar "Yordam, Mehmet Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin öz yeterlilik algılarının çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşlukları ile ilişkisi (Bursa ili örneği)(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Yordam, Mehmet Fatih; Bülbül, TuncerBu araştırmanın amacı; Ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin öz-yeterlilik algıları ile çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bu araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bursa’nın beş farklı ilçesinde görev yapmakta olan 397 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin öz-yeterlilik algılarını belirlemek için Senemoğlu, Demirel, Yağcı ve Üstündağ (2009) tarafından geliştirilen ve Barut (2011) tarafından geçerlik testine tabi tutulmuş olan “Öğretmen Özyeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmenlerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeylerini belirlemek için Hung, Chou, Chen ve Own (2010) tarafından geliştirilmiş, Yurdugül ve Alsancak Sarıkaya (2013) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan “Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazır Bulunuşluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD ve Tamhane’s T2 istatistik teknikleri ve stepwise regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Analizlerin sınanmasında anlamlılık düzeyi p=0,05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS-24 paket programında çözümlenmiştir. Araştırmadaki bulgulara göre şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Öğretmenlerin algılarına göre öğretmen öz-yeterlilik ve çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk arasında pozitif ilişki vardır. 2. Öğretmenlerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk tutumlarını algılamaları öz-yeterlilik tutumu algılarına göre daha yüksektir. 3. Öğretmenlerin öz-yeterlilik düzeyleri; Yaş ve öğretmenlik hizmet süresi değişkenlerine göre disiplin ve eğitim-öğretim süreci alt boyutlarındaki algıları ile toplam öz-yeterlilik tutumları farklılık göstermektedir. Hizmet içi eğitim seminerleri sayısı değişkenine göre dersin işleniş süreci, disiplin, eğitim-öğretim süreci ve sınıf yönetimi alt boyutlarındaki algıları ile toplam öz-yeterlilik tutumları farklılık göstermektedir. Ödül kaydı değişkenine göre disiplin ve sınıf yönetimi alt boyutlarındaki algıları ile toplam öz-yeterlilik tutumları farklılık göstermektedir. 4. Öğretmenlerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeyleri; Yaş değişkenine göre bilgisayar/internet özyeterliliği ve çevrimiçi iletişim alt boyutlarındaki algıları farklılık göstermektedir. Cinsiyet ve branş değişkenlerine göre bilgisayar/internet özyeterliliği alt boyutundaki algıları farklılık göstermektedir. Öğretmenlik hizmet süresi değişkenine göre bilgisayar/internet özyeterliliği, öğrenici kontrolü ve çevrimiçi iletişim alt boyutlarındaki algıları farklılık göstermektedirÖğe Öğretmenlerin Özyeterlilik Algılarının Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşlulukları ile İlişkisi(Trakya Üniversitesi, 2018) Bülbül, Tuncer; Yordam, Mehmet FatihThe purpose of this study is to examine the relationship betweenteachers’ self-efficacy sense and their level of readiness for online learning.The research is in relational screening model. The sample of the study consistsof 397 teachers at different districts and center of Bursa during the Academicyear of 2016-2017. To determine teachers’ self-efficacy sense, “Teacher SelfEfficacy Scale”, to determine their level of readiness for online learning,“Readiness for Online Learning Scale” were used. The research findings showthat there is a positive relationship between self-efficacy senses andreadiness for online learning levels. Senses of teachers’ self-efficacy variesaccording to the age variable for total self-efficacy attitude with discipline,during the education and classroom management sub-dimensions. Accordingto the gender variable only classroom management sub-dimension varies for thelevels of teachers’ self-efficacy senses. Senses of teachers’ self-efficacyvaries according to the period of service variable for total self-efficacyattitude with discipline, during the education and classroom managementsub-dimensions. Teachers’ readiness for online learning levels vary accordingto the age variable for only computer/internet efficacy sub-dimension.According to the gender variable only computer/internet efficacy sub-dimensionvaries for teachers’ readiness for online learning levels. Teachers’ readinessfor online learning levels vary according to the period of service variable forcomputer/internet efficacy, control of learner and online communicationsub-dimensions.