Yazar "Turan, Cenk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyo-demografik özellikler ve akademik başarıyı etkileyen örgütsel faktörler arasındaki ilişkinin doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi: Trakya Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencileri örneği(Trakya Üniversitesi, 2019) Turan, Cenk; Akın, Yasemin KoldereDoğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi çok değişkenli istatistiksel analiz tekniklerinden olup iki veya ikiden daha fazla değişken kümeleri(setleri) arasındaki ilişkilerin araştırılmasında kullanılan bir analiz tekniğidir. Öğrencilerin eğitim öğretim süresi boyunca amaçlarından biri olan akademik başarıya etki eden bireysel, sosyal ve örgütsel faktörlerin olduğu bilinmektedir. Öğretim üyelerinin mesleki yeterlilik ve uygulamaları, yönetsel hizmet ve uygulamalar, iletişim, fiziksel ortam ve donanım öğrencilerin akademik başarısına etki eden önemli örgütsel faktörlerdir. Bu çalışmada Meslek Yüksekokul öğrencilerinin demografik özellikleri ile meslek yüksekokul öğrencilerine uygulanan 'öğrenci başarısını etkileyen örgütsel faktörler ölçeği' anketinden yararlanılarak elde edilen veriler arasındaki ilişki Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi ile İncelenmiştir. Yapılan çalışmada önemli bulunan örgütsel faktörler ile demografik özellikler arasındaki ilişki grafik ve tablolar yardımıyla araştırılmış ve açıklamalar yapılmıştır. Analiz sonucunda Trakya Üniversitesi Meslek Yüksekokul öğrencilerinin gelir düzeyi yüksek olmayan, ailesinin yanında yaşayan, kardeş sayısı az olan erkek öğrencilerin akademik başarıyı etkileyen faktörler arasında kuvvetli bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. Anahtar Kelimler: Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi, Öğrenci Başarısını Etkileyen Örgütsel Faktörler Ölçeği