Yazar "Tuna, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Die wortbildung im gemeinsamen Europäischen referenzrahmen für sprachen. Eine morphologische analyse zu den niveaustufen(Trakya Üniversitesi, 2020) Tuna, Sibel; Köksal, HandanTeorik ve deneysel iki ana bölümden oluşan bu tezin amacı Avrupa Ortak Çerçeve Programı Bağlamında Dil Seviyelerinin (A1, A2, B1, B2, C1 ve C2) Sözcük Türetme, Birleşik Sözcük Oluşturma ve Sözcük Yapımı açısından incelenmesidir. Tezin kuramsal bölümünde Birleşik Sözcük oluşumu, Birleşik Sözcük oluşturma türlerinden Birleşim ve Türetim morfolojik açıdan Avrupa Ortak Çerçeve Programı'nda ele alınmıştır. Tezin deneysel bölümünde ise Avrupa Ortak Dil Çerçevesi Dil Seviyeleri'ndeki Birleşik Sözcük oluşumları incelenmiştir. Bu amaçla Goethe Enstitüsü'nün her 6 dil seviyesindeki Örnek Sertifika Sınavları'ndaki okuma metinlerinden yararlanılmıştır. Birleşik Sözcük oluşum yapılarının Avrupa Ortak Çerçevesi Dil Seviyeleri ile bir ilişkisi olup olmadığı konusunda bir cevap aranmıştır. Kullanmalık metinler içerisinde geçen kelimeler analiz edilirken hem nitel hem de nicel yöntemle analiz edilmiştir. Ayrıca, kelimeler kelime oluşum türlerine göre sınıflandırılmış ve listelenmiştir. Daha sonra Avrupa Ortak Çerçeve Programı Dil Seviyelerine göre Birleşik Sözcük oluşumları değerlendirilmiştir. Buna ilişkin analiz edilen metinlerdeki Birleşik Sözcük oluşumu ile dil seviyeleri arasında yüksek oranda bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Her seviyeye göre (A1, A2, B1, B2, C1, C2) incelenen metinlerde isimden oluşmuş Birleşik Sözcük yapısının her dil seviyesinde %50 oranından fazla olduğu saptanmıştır. Dil seviyeleri içerisinde en fazla isimden oluşmuş Birleşik Sözcük yapısının %73 oranında A2 seviyesinde bulunan metinlerde tespit edilmiştir.