Yazar "Tabak, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul idarecileri ve özel eğitim öğretmenlerinin özel eğitim programlarının uygulanmasında idareci - öğretmen işbirliğine yönelik görüşleri(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Tabak, Mehmet; Yılmaz, ŞüleÖzel eğitimde hedeflenen başarının elde edilebilmesi için aile, öğretmen ve okul idarecilerinin etkileşim ve iş birliği içerisinde hareket etmeleri gerekmektedir. Özel eğitim okullarında idareci ve öğretmenler arasında kurulacak güçlü iş birliğinin, özel gereksinimli öğrencilerin eğitimi üzerine yansıyan olumlu etkileri olduğu vurgulanmaktadır. Bu araştırmada, özel eğitim programlarının uygulanması sürecinde okul idarecileri ve özel eğitim öğretmenleri arasındaki iş birliğinin nasıl yürütüldüğü, idarecilerin ve öğretmenlerin iş birliğine yönelik görüşleri, deneyim, öneri ve beklentileri hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması deseninde yürütülen araştırmanın verileri özel eğitim okullarında görev yapan dokuz okul idarecisi ve 11 öğretmen ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda hem idarecilerin hem de öğretmenlerin idareciöğretmen iş birliğinin sağlayacağı faydalar konusunda pek çok noktada benzer görüşlere sahip oldukları görülmüştür. İdareci ve öğretmen arasında güçlü iş birliğini sağlayabilmek için özellikle iletişimin öneminin vurgulandığı ve iş birliğinin geliştirilmesine yönelik çaba gösterildiği saptanmıştır. Ancak uygulamada karşılaşılan bazı güçlükler olduğu, iş birliğine ilişkin karşılıklı beklentilerin yeterince karşılanmadığı belirlenmiştir. Özel gereksinimli öğrencilerin eğitimi sürecinde karşılaşılan zorlukların anlaşılması ve bunlara yönelik çözümlerin üretilebilmesi için idareci-öğretmen iş birliğindeki aksamaların nedenlerinin iyi anlaşılması ve ortadan kaldırılması için çalışılmalıdır.