Yazar "Sormaz, Semih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuklara İngilizce Dilbilgisi Öğretiminde Oyunların Rolü: Deneysel Bir Çalışma(2022) Deneme, Selma; Sormaz, SemihTürkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğretimini geliştirmek için yıllardır çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. Öğrenci başarısını artırmak için geleneksel materyallerin yerini her geçen gün güncel ve bağlamsal öğretim materyalleri almaktadır. Bu doğrultuda dilbilgisi öğretimi de yabancı dil öğretimi alanında çok fazla tartışmaya ve ampirik araştırmaya konu olan çok tartışmalı bir alandır. Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretiminin önemi ile birlikte, çocuklar için etkili dilbilgisi öğretim teknikleri ve materyalleri de araştırılmaktadır. Çocuklara yabancı dil öğretiminde oyunların rolü tartışılmazdır. Dolayısıyla, sınıf içerisinde dilbilgisi öğretiminde kullanılan oyunların sayıları ve çeşitleri de günden güne artarak, popüler hale gelmiştir. Bu deneysel çalışma çocuklara oyunlarla dilbilgisi öğretiminin başarıya etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmayı gerçekleştirmek için ön-test son-test grup araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 48 öğrenci katılmıştır. Deney gruplarına (n=24) üç hafta boyunca oyunlarla dilbilgisi öğretilirken, kontrol gruplarına (n= 24) üç hafta boyunca geleneksel materyaller ile dilbilgisi öğretimi yapılmıştır. Gruplara üç haftalık eğitim sonunda öğretilen içerik kapsamında bir son test uygulanmıştır. Her iki grubun testteki ortalama puanları bağımsız bir örneklem t testi ile karşılaştırılmıştır. İstatistiksel sonuçlar, deney grubunun kontrol grubundan daha iyi ilerlediğini ortaya koymuştur. Çalışma sonucu oyunlarla dilbilgisi öğretiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen çocukların dilbilgisi başarısı üzerinde geleneksel öğretim materyallerine kıyasla daha etkili olduğunu göstermiştir.Öğe Coursebook evaluation in teaching English to young learners: Case study; Thumbs up starter, 1, 2, 3(Trakya Üniversitesi, 2023) Sormaz, Semih; Gençoğlu, Selma DenemeBu çalışma, Thumbs up Starter, 1, 2, 3 ders kitabı serisi üzerinde örnek bir çalışma sunarak, dil öğretiminde ders kitabı ve yardımcı materyallerin rolünü tanımlamayı ve açıklamayı amaçlamaktadır. İngilizcenin çocuklara yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda ders kitabının hedef dilin kaynağı olduğu ve yabancı dil öğretiminde önemli bir yere sahip olduğu gerçeğine de dayanmaktadır. Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılan kaynak kitabın farklı bileşenlere sahip olduğunu, dil öğrenimini büyük ölçüde desteklediğini ve ne kadar önemli olduğunu kanıtlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları, yaşları, seviyeleri dikkate alınarak bir yabancı dil ders kitabının nasıl olması gerektiği tartışılmıştır. Ders kitabında dört dil becerisinin ve dil bileşenlerinin nasıl sunulması gerektiği vurgulanmıştır. Bunun yanısıra yabancı dil ders kitabının sadece kelime ve dilbilgisi öğretimine dayanmaması gerektiğini, öğrencilerin iletişimsel ve kültürel dillerini etkin bir şekilde geliştirmeleri gerektiğini kanıtlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, öğretmenlere bir ders kitabının bağlamsal özellikleri ve dil öğrenirken küçük yaşlardan itibaren öğretilmesi gereken dilin bileşenlerini objektif bir şekilde değerlendirmelerini sağlamak için hazırlanmıştır. Thumbs Up ilkokul serisi üzerine örnek bir çalışma hazırlanmıştır. Ders kitabını değerlendirmek için bir kontrol listesi kullanılmıştır. Ayrıca, diziyi kullanan öğretmenlerin öznel görüşlerini almak için ders kitabı değerlendirme kontrol listesinin yanı sıra bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları detaylı şekilde değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.