Yazar "Sarvan, Ayla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Effective use of visual aids in young learner English classes(Trakya Üniversitesi, 2003) Sarvan, Ayla; Tütüniş, BirsenIV ÇOCUKLARIN İNGİLİZCE DERSİNDE GÖRSEL DESTEĞİN ETKİLİ KULLANIMI ÖZET Ana dilinden başka yabancı bir dil bilinmesi ülkemizde çok önemli bir unsur olarak görülmektedir. Bu görüş doğrultusunda yabancı dil eğitimi ilkokul yaşlarında, hatta okul öncesi çağlarda dahi verilmeye başlandı. Bu gelişmeyle birlikte "küçük yaş yabancı dil öğrencileri" olarak adlandırılan, özellikleri bakımından bilinen yabancı dil öğrenci kategorilerinden daha farklı, yeni bir öğrenci grubu türemiştir. İngilizce öğretmenleri, bu öğrencilerin ihtiyaçlarının yetişkin veya gençlerden çok farklı olduğunu gördüler. Geçmişten günümüze çocuk yaştaki yabancı dil öğrencilerinin ihtiyaçlarım en iyi şekilde karşılamak bir başka deyişle onları yabancı dil edinimi sürecinde daha başarılı kılmak adına bir çok yeni fikir geliştirildi. Çocukların ruhsal, fiziksel, bilişsel ve sosyal yapılan dikkate alınarak bilinen yöntem ve teknikler uyarlandı. Çocukların bu özelliklerinden dolayı, onlar için hazırlanmış yabancı dil ders kitapları, yetişkin veya ergen öğrenciler için tasarlanmış olanlardan yapı olarak farklılık gösterirler. Çocuklar için hazırlanmış kitaplarda dikkat çeken ilk özellik, diğer ders kitaplarına kıyasla daha fazla resim içermesidir. Ders kitapları incelendikçe, çocukların İngilizce dersinde görselliğin önemli bir rol oynadığı sonucuna varılabilir. Nitekim bir çok eğitimci (Campbell, 1998: 96, 125; Broughton et al., 1980: 83, 107; Nunan, 1999:81) dil eğitiminde görselliğin önemini belirtmiştir. Bu tez çalışmasının amacı, görsel destek materyallerinin çocukların yabancı dil dersindeki etkisini incelemek ve öğrencilerin görselliğe karşı olan tutumunu ortayakoymaktır. Bununla birlikte, öğretmenlerin bu konuyla ilgili görüşlerini ortaya koymak araştırmanın diğer bir amacıdır. Tüm bu sorulara uygun cevaplar bulmak amacıyla, küçük çapta bir araştırma yapılmıştır. Amaçlı örnekleme prensipleri doğrultusunda, deneklere çeşitli test ve anketler uygulanmıştır. Denekler bir grup ikinci sınıf öğrencisi (sekiz yaşında) ve bir grup İngilizce öğretmeni olarak belirlenmiştir. Ayrıca, resimlerin yaşa ve bilişsel olgunluğa göre değişen rollerini ortaya koymak için iki farklı ders kitabı incelemiştir. Araştırma özel bir İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları görselliğin çocukların İngilizce dil edinimi sürecini olumlu yönde etkilediğini, öğretmenlerin görsel destek materyallerini düzenli olarak derste kullandıklarını ve öğrencilerin genelde görselliğe karşı olumlu bir tutum içerisinde olduklarım ortaya koymuştur. Sonuç olarak görselliğin çocukların İngilizce dersinde önemli bir işlevi olduğu ve her İngilizce öğretmeninin görsellikten yararlanması gerektiği söylenebilir. Anahtar Kelimeler 1 -Görsellik 2-Görsel Destek 3 -Dil Edinimi 4-Küçük yaş yabancı dil öğrencileri