Yazar "Papatğa, Erdal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul Matematik Derslerine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi(2015) Yaşar, Şefik; Papatğa, ErdalBu araştırma ile ilkokul matematik derslerine yönelik yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmada 50 adet lisansüstü tez incelenmiştir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak döküman incelemesi kullanılmıştır. YÖKTEZ ortamında ulaşılan lisansüstü tezleri; gerçekleştirildikleri lisansüstü düzeye, hazırlandıkları üniversite ve anabilim dalına, yürütme sorumluluğunu üstlenen danışmanların unvanlarına, hazırlandıkları yıla, çalışmanın gerçekleştirildiği ilkokulun sınıf düzeyine, seçilen konu alanına, seçilen konuya, benimsenen araştırma yöntemine, veri toplama tekniklerine ve benimsenen veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Araştırma verileri içerik analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, en fazla yüksek lisans tezi hazırlandığı, tezlerin en çok 2010 ve 2011 yıllarında ve 5. sınıf düzeyinde yapılmış olduğu, danışman olarak da en çok yardımcı doçentlerin görev aldığı, konu alanı olarak da cebir alanında gerçekleştirildikleri, genelde nicel araştırma yönteminin benimsendiği, veri toplama tekniği olarak da başarı testlerinin kullanıldığı, nicel veri analizlerinde de t testinden yararlanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Otizmli çocukların oyun becerileri ile davranış ve sosyal beceri özelliklerinin karşılaştırılması(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Papatğa, Erdal; Fazlıoğlu, YeşimBu araştırma, otizmli çocukların oyun becerileri ile davranış ve sosyal beceri özeliklerinin karşılaştırılması amacı ile yapılmıştır. Bu araştırma 2011-2012 yılında Edirne, Kırklareli, Tekirdağ il merkez ve ilçelerinde bulunan özel eğitim kurumlarında ve anaokullarında öğrenimine devam eden 6 yaşındaki otizmli, zihinsel engelli ve normal gelişim gösteren 150 çocuğun anne ya da babasının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Veli Bilgi Formu'', Okulöncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği'' ve Oyun Becerileri Değerlendirme Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda oyun becerileri değerlendirme ölçeği toplam puan ortalamaları sonucuna göre normal gelişim gösteren çocukların puan ortalamalarının otizmli ve zihinsel engelli çocukların puan ortalamalarına göre daha yüksek çıktığı ve aradaki bu puan farkının istatiksel açıdan anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır [F(2-147)=70,44, p<0.05]. Zihinsel engelli çocukların puan ortalamalarının ise otizmli çocukların puanlarına göre daha yüksek çıktığı fakat bu puan farkının istatiksel açıdan anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır [F(2-147)=70,44, p>0.05]. Sosyal beceri ölçeği toplam puan ortalamaları sonucuna göre normal gelişim gösteren çocukların puan ortalamalarının otizmli ve zihinsel engelli çocukların puan ortalamalarına göre daha yüksek çıktığı ve aradaki bu puan farkının istatiksel açıdan anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır [F(2-147)=50,57,p<0.05]. Zihinsel engelli çocukların puan ortalamalarının ise otizmli çocukların puanlarına göre daha yüksek çıktığı fakat bu puan farkının istatiksel açıdan anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır [F(2-147)= 50,57,p>0.05]. Davranış problemleri ölçeği toplam puan ortalamaları sonucuna göre ise; otizmli ve zihinsel engelli çocukların puan ortalamalarının normal gelişim gösteren çocukların puan ortalamalarından daha yüksek çıktığı ve aradaki bu puan farkının istatiksel açıdan anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır [F(2-147)=28,19,p<0.05] . Zihinsel engelli çocukların puan ortalamalarının ise otizmli çocukların puanlarına göre daha yüksek çıktığı fakat bu puan farkının istatiksel açıdan anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır [F(2-147)=28,19,p>0.05] .Öğe Oyun Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(Trakya Üniversitesi, 2013) Fazlıoğlu, Yeşim; Ilgaz, Gökhan; Papatğa, ErdalThe purpose of this study was to develop Likert type scale for measuring 6year-old (between 60-72 months) children's skills in the game while examining construct validity and testing the fit between independence model and the hypothesized model through confirmatory factor analysis (CFA) after performing exploratory factor analysis (EFA).The explanatory consists of 6-year-old (60-72 month-olds) 243 parents of students studying in kindergartens parents in the province of Edirne in the 2011-2012 academic years. As a result of EFA, Scale for Game Skills Scale (GSS) revealed one-factor and this factor explained 36.16% of total variance. CFA was performed to test a one-factor model of the Game Skills Scale. Results demonstrated a satisfactory fit for model (?2/df=1.49, CFI=.94, RMSEA=.046). The standardized regression coefficients of the one-factor Game Skills Scale changed from .42 to .75 and all of these coefficients were statistically significant. Accordingly, internal consistency reliability analysis was performed. Cronbach alpha was .93 which indicates a high internal consistency. Key Worlds: Game, Skills of Game, Kindergarten, Games Skill Scale