Yazar "Moumin Oglou, Tansel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen adaylarının çağdaş sanat kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Moumin Oglou, Tansel; Gürbüz, AylinÇağdaş sanatın meydana gelmesiyle, sanatçı, eser ve izleyici bağlamında da birçok değişim oluşmuştur. Hazır nesne, performans temelli çalışmalar, video gibi yeni anlatım biçimleri yaygınlaşırken sanatçılar estetik kaygıları bir tarafa bırakmıştır. Birçok sanat akımını ve hareketini içinde barındıran çağdaş sanat, değişen ve gelişen teknolojiyle beraber sınırsız malzeme ve tekniği kullanarak sanatı meydana getirmiş ve sanatçıyı daha da özgür kılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının çağdaş sanat kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla tespit ederek araştırmaktır. Çağdaş sanat kavramını nasıl algıladıkları ve neye benzettikleri analiz edilerek Matematik ve Fen Eğitimi Bilimleri, Güzel Sanatlar Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi bölümlerinin çağdaş sanat kavramına yönelik metaforik algılarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Amaca yönelik araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Edirne ilinde bulunan Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim görmekte olan Öğretmen adaylarıyla yürütülmüştür. Tezin oluşturulması için öncelikle tarama yöntemlerinden yararlanılmıştır. Literatür taraması yapılarak konuya bağlı olarak kitap, dergi, makale, tez, görsel kaynaklar incelenerek ve ilgili sanatçıların eserlerinden, yararlanılmıştır. Veri toplamak için yarı-yapılandırılmış anket formu kullanılarak, farklı bölümlerde eğitim alan öğretmen adaylarının çağdaş sanat kavramına yönelik algıları metaforlar aracılığıyla belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan form, demografik değişkenler ve katılımcıların "Çağdaş sanat …gibidir, çünkü…" cümlesini tamamlamaları istenen iki ayrı bölümden oluşturulmuştur. Öğretmen adaylarının forma yazdıkları yanıtlar, bu araştırmada temel veri kaynağı olarak kullanılmış ve toplanan verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma desenlerinden “olgubilim”, verilerin değerlendirilmesinde ise metaforik içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. (McMillan&Schumacher, 2010; Yıldırım ve Şimşek, 2008). Öğretmen adaylarının demografik değişkenlerine göre bu kavramlara yönelik algıları arasındaki benzerlik ve farklılıkları incelenmiştir.