Yazar "Marangoz, Bahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Edirne ilinde çalışmakta olan aile hekimleri ve Edirne ili aşı yönetim ekibini bağışıklama ve aşı tereddüdüne ilişkin bilgilendirme ve tutum geliştirilmesine yönelik müdahale çalışması(Trakya Üniversitesi, 2019) Marangoz, Bahar; Eskiocak, MuzafferÜlkemizin aşı konusunda güvenli ve olumlu bir deneyimi olmasına rağmen, aşılarla ilgili kaygı, çekince ve yanlış inanışlar yaygınlaşmış; aşı kararsızlığı, aşı reddi ve aşı karşıtlığı yaklaşımları yıllar içerisinde artmaktadır. Sağlık çalışanları en güvenilen danışman ve aşılanma kararını etkileyendir ve aşı hakkında en güvenilir bilgi kaynağı olmayı sürdürmeleri için desteklenmelidir. Bu çalışma ile Edirne ilinde aile hekimliği birimlerinde çalışan aile hekimlerinin ve Edirne İli Aşı Yönetim Ekibinin (hekimler) aşı kararsızlığı ile baş etme kapasitelerini artırmak için bağışıklama ile ilgili bilgi güncelleme, aşı kararsızlığı ya da aşılanmama ile ilgili bilgi düzeylerini artırma ve buna karşı tutum geliştirmelerini sağlayarak yeni aşı kararsızlığı ve reddi olgularının ortaya çıkmasının önlenmesi ve mevcut olguların doğru şekilde yönetilmesi hedeflenmektedir. Araştırma, müdahale araştırması olarak planlandı. Araştırma 20.05.2019 ile 01.08.2019 tarihleri arasında Edirne ilinde çalışmakta olan tüm aile hekimleri ve il aşı yönetim ekibiyle yapıldı. Edirne ilinde çalışmakta olan 126 aile hekimi ve Edirne ili aşı yönetim ekibinde yer alan 9 hekim olmak üzere 135 kişi araştırmanın evreni olarak kabul edildi. Eğitimlere 115 kişi katıldı; 2 kişi eğitim öncesi anket formunu, 2 kişi eğitim sonu anket formunu eksik yanıtlamaları nedeniyle çalışma dışı bırakıldı. Katılımcıların, eğitimin ilk 15 dakikasında sadece eğitim öncesi anketi uygulamaları sağlandı. Eğitim araştırıcılar tarafından verildi. Eğitimin sırasında aşı sonrası istenmeyen etkilerden, aşıların içeriğinden ve aşı kararsızlığı vaka yönetimi için etkili iletişimden bahsedildiği sırada ilgili materyaller dağıtıldı. Eğitim sonrası eğitim sonu anketi uygulandı. 108 Araştırmada elde edilen sonuçların analizinde tanımlayıcı istatistikler, ki-kare analizleri kullanılmıştır. Müdahalenin etkililiğinin değerlendirilmesinde rölatif etkililik, atfedilen etkililik ve etkililik (koruyuculuk) boyutu (yüzdesi) hesaplanmıştır. Katılımcıların mevsimsel grip aşısını yaptırma, çocuğuma/çocuklarına bağışıklama programındaki tüm aşıları yaptırma, yaşlı veya kronik hastalığı olan yakınlarını aşılatma tutumu, sağlık çalışanlarına HepA ve KKK aşısı yapılması gerekliliği bilgisi, aşılanma isteği dışında başvuranları aşılatma ve aşı reddi ile karşılaşmada iletişim açısından hazır hissetme, aşı reddine sahip kişilerle görüşmede gereklilik ve etkililik, içerik ve güvenilirlik, yan etkiler, komplo teorileri ile ilgili desteğe ihtiyaç duyma açısından eğitim öncesine göre eğitimden olumlu etkilendikleri saptandı. Aile hekimlerine verilen eğitim ile aşı kararsızlığı/reddi vakalarını yönetim kapasitelerinin artırılması sağlanmıştır. Aile hekimlerinin aşı kararsızlığı ve aşı reddi vakaları ile baş etme kapasitelerini artırmak için bağışıklamaya ilişkin bilgilerini güncelledikleri, aşılanmama olgusu ve aşı kararsızlığı/reddini anladıkları ve tutum geliştirmelerini amaçlayan hizmet içi eğitimin sistematik olarak sürdürülmesi gereklidir. Anahtar Kelimeler: Edirne, aşı kararsızlığı, aile hekimi, müdahale çalışması.Öğe Immunization Attitudes of Physicians at a University Hospital(Aves, 2020) Han-Yekdes, Didem; Altunok, Aziz; Eskiocak, Muzaffer; Marangoz, BaharObjective: The aim of this study is to evaluate the attitudes of our hospital physicians towards immunization and the presence of hesitation against any vaccine. Methods: This study is a descriptive questionnaire study applied to the physicians of our hospital. The number of physicians is 604 in total, and the number of samples was determined as 151 by multi-stage sampling. The analysis of the data was conducted with descriptive statistics and chi(2) method and p<0.05 level was considered statistically significant. Results: The research group consists of 151 people and the average age is 33.6 +/- 8.8 years. 137 (90.7%) of the participants reported that they supported their relatives and family members about immunization. In the last year, 113 (74.8%) have not been vaccinated. The number of physicians who stated that they were vaccinated in adulthood was found to be 134 (88.7%). 67% of the physicians stated that if there is a risk factor in their daily practice, they question the immunization status. 16 (10.5%) of the physicians were vaccine-hesitant and 2 (12%) of them stated that they were hesitant about vaccines administered within the framework of the Expanded Program on Immunization. Only 39 (26%) of physicians stated that immunization services should take place in all levels. Conclusions: In our country where vaccine hesitation increases, the attitudes of physicians towards immunization and their being hesitant against any vaccine also affects the individuals to whom they provide services. Physicians questioning the immunization status of the patients in their daily practice, providing the necessary service when there is a deficiency in this regard, and giving immunization services at all levels may reduce levels of non-vaccination.Öğe An Intervention Study for Improve Information and Attitudes Family Health Nurses in a Province About Immunization and Vaccine Hesitancy(Aves Yayincilik, Ibrahim Kara, 2022) Yekdes, Didem Han; Marangoz, Bahar; Eskiocak, MuzafferObjective: In our study, it was aimed to provide information training on immunization services, vaccine hesitancy and motivational interview technique to family health staff working in Edirne. Our research is a pre -post type intervention study.Material and Methods: The sample was not selected in the study and 90% of the population was reached (n= 110). In the study, the partici-pants were trained on the issues related to vaccination hesitancy, and the vaccination status of themselves and their relatives after the train-ing, their vaccination hesitancy and change in the unit where they work, their experience of vaccination hesitancy and their knowledge about motivational interviewing, and the change in their readiness in the man-agement of vaccination hesitations cases were evaluated.Results: Of the participants, 92% stated that they had vaccinated in the adult age, 96% of those with children and 70% of those who had el-derly relatives, also vaccinated them. Although the participants did not increase their participation in the vaccination proposal of themselves and their children with the training, the participation in the proposal of vaccination of their elderly relatives increased. Findings that changed significantly with the applied educational intervention; questioning the immunization status, participating in the seasonal flu vaccination recommendation, participating in the recommendation of the physi-cian and family health nurse to follow the vaccination process togeth-er, communication in vaccine refusal, necessity, effectiveness, content and reliability, side effect profile, and feeling ready to explain conspiracy theories increased significantly. Although there was nostatistically signif-icant difference with the training, hesitance from immunity campaigns decreased, while participation in the need for legal regulation increased. Although vaccine hesitancy of the participants did not make a statisti-cally significant difference, it decreased to four out of 12 people after the training (p> 0.05). Of the participants, 45% stated that they encountered vaccine hesitations in the primary health care unit. The most common reason stated in the cases encountered is the side effect profile.Conclusion: With the training intervention, family health workers were informed about vaccination and vaccination hesitations, and it was aimed to increase the capacity of immunization services in primary care. With the training, family health personnel felt significantly more pre-pared to interview vaccine hesitations cases. In-service training should be continued in order to maintain the effectiveness of the intervention and to enable healthcare professionals to manage vaccine refusal or hes-itations more effectively.Öğe Trakya Üni?versi?tesi? Tıp Fakültesi? Öğrenci?leri?ni?n Di?key Kori?dor Dersleri?ne İli?şki?n Görüşleri?ni?n Değerlendirilmesi(2019) Gayef, Albena; Marangoz, Bahar; Şimşek, Şevval; Kaya, Sümeyye; Atabey, Uğur Şimal; Eskiocak, MuzafferGiriş ve Amaç: Araştırmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinindikey koridor programı kapsamındaki dersler ile ilgili görüşlerinideğerlendirmek ve değerlendirmeler sonucunda eğitim programınıgeliştirmeye yönelik önerilerde bulunmaktır.Gereç ve Yöntem: Araştırma kesitsel ve tanımlayıcı niteliktedir.Araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan, sosyodemografik özelliklerve öğrencilerin dikey koridor dersleri ile ilgili görüşlerini değerlendirmeyeyönelik sorulardan oluşan anket formu Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesiilk beş yılda öğrenim görmekte olan öğrencilere (n=183) 2018 yılı Martayında uygulanmıştır. Ulaşılma oranı %52,2’dir.Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 24.0 programında analizedilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler uygulanmıştır.