Yazar "Mamedgulyyeva, Gulnaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bankalarda reklam maliyetleri ve finansal performansa etkileri: bist analizi(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Mamedgulyyeva, Gulnaz; Demirel, EnginBu araştırmada; reklam maliyeti, finansal sektör yapısı ve finansal performans kavramları teorik düzeyde tanımlanmış ve bir araya getirilmiştir. Çalışmanın kritik argümanı, reklam maliyetlerinin bankalarda finansal performansa (karlılığa) etkisinin olmasıdır. Bu çalışmanın amacı, banka performans ölçüleri için kullanılan özsermaye karlılığı, varlık karlılığı ve net faiz marjı oranı kontrol değişkenleri varlığında reklamcılığın 2008/12-2019/03 yılları arasında bankaların karlılığı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Yapılan çalışmadaki temel soru, bankalarda reklam maliyetlerinin öz kaynak karlılığı, varlık karlılığı ve net faiz marjı üzerindeki pozitif ve belirgin bir etkisinin hangi düzeyde etkilediğini bulmaktır. Bankaların verileri Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP), Türkiye Bankalar Birliği (TBB) resmi internet sitesinden ve ticari banka yayınlarından elde edilmiştir. Çalışmada BİST’de işlem gören 11 bankanın incelenen 2008/12-2019/03 dönem aralığındaki reklam maliyetleri ve finansal performansa etkilerinin net faiz (NIM) marjı hariç, özsermaye karlılığı (ROE) ve varlık karlılığı (ROA) üzerinde pozitif yönde anlamlı bulunduğu panel veri analizi test sonuçlarıyla ortaya koyulmuştur.