Yazar "Kurtar, Koray" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul öğretmenlerinin yöneticilerine yönelik denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki (Edirne ili örneği)(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kurtar, Koray; Yiğit, BirolBu araştırmanın amacı; Edirne ilindeki ilkokul öğretmenlerinin yöneticilerine yönelik denetim algıları ile mesleki motivasyon düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne ilindeki resmi ilkokul kurumlarına görev yapan 206 öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, öğretmenlere, Ekleme (2001) tarafından geliştirilip uygulanan 5’li Likert tipi toplam 22 maddeden ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin Denetimi, Eğitimle İlgili Hizmetlerin Denetimi ve Okul İşletmesiyle İlgili Hizmetlerin Denetimi adı verilen üç alt boyuttan oluşan anket araştırmacıdan izin alınarak uygulanmıştır. Yıldırım (2006) tarafından eğitim kurumlarına uyarlanmış ilköğretim okulu öğretmenlerinin mesleki motivasyon düzeylerini ortaya çıkarmak üzere 6’lı Likert tipi toplam 30 maddeden oluşan Ekonomik Motivasyon, Psiko-sosyal Motivasyon, Örgütsel-Yönetsel Motivasyon adı verilen üç alt boyuttan oluşan anket araştırmacıdan izin alınarak uygulanmıştır. Araştırmada, uygulanan anketler aracılığıyla, öğretmenlerin yönetici denetimlerindeki tutumları değerlendirilmiştir. Anket sonuçlarının çözümlenmesinde SPSS 15.0 programı kullanılarak, sonuçlar elde edilmiş, yorumlanmış ve tartışılarak öneriler sunulmuştur.