Yazar "Korkmaz, Seval" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuk servislerinde çalışan hemşirelerin çocuklarda ağrı değerlendirilmesi hakkında bilgilenme düzeylerinin değerlendirilmesi(Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2015) Korkmaz, Seval; Akgün Kostak, MelahatBu araştırma, çocuk servislerinde çalışan hemşirelerin çocuklarda ağrı ve ağrı değerlendirilmesi konularında bir eğitim programı öncesi ve sonrası bilgi düzeylerini değerlendirmek ve arttırmak amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma Mayıs 2013- Temmuz 2014 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Edirne İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Devlet hastanelerinin çocuk servislerinde çalışan, araştırmaya katılmayı kabul eden, çocuklarda ağrı ve ağrı değerlendirilmesi konusunda eğitim verilen ve anket formlarını eksiksiz dolduran eden 75 hemşire ile gerçekleştirildi. Veriler, ‘Veri Toplama Formu’ ve hemşirelerin çocuklarda ağrı ve ağrı değerlendirilmesi konusundaki bilgi düzeylerini belirleyen 33 sorudan oluşan ‘Ön Test/Son Test Soru Formu’ kullanılarak elde edildi. Verilerin analizinde frekans, ortalama, Student t, Wilcoxon testi, One Way Anova testi, Mann Whitney U testi ve Spearman korelasyon analizi kullanıldı. Hemşirelerin yaş ortalaması 29,54 ± 5,73 (20-46) idi. Hemşirelerin %61,3’ünün lisans mezunu olduğu, %60’ının üniversite hastanesinde ve %33,3’ünün Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesinde çalışmakta olduğu belirlendi. Hemşirelerin eğitim öncesi bilgi düzeyi puan ortalamalarının 28,64 ± 2,84, eğitim sonrası bilgi düzeyi puan ortalamalarının 31,98 ± 1,33 olduğu, eğitim sonrası bilgi düzeyi puan ortalamalarının anlamlı ölçüde arttığı belirlendi (p<0,001). Hemşirelerin yaşı arttıkça eğitim sonrası bilgi düzeyleri arttı (p=0,035). Hemşirelerin çocuk servisinde çalışmayı isteme durumları, hemşirelik ile ilgili etkinliklere katılma durumları ve pediatri hemşireliği ile ilgili etkinliklere katılma durumlarının bilgi düzeylerini etkilediği belirlendi (p<0,05). Bu sonuçlar hemşirelerin çocuklarda ağrı ve ağrı değerlendirilmesi konusunda bilgi eksikliklerinin ve eğitim gereksinimlerinin olduğunu, verilen eğitimin bilgi düzeylerini arttırdığını ve hemşirelerin ağrı değerlendirmesinde bu bilgileri kullandıklarını gösterdi.Öğe Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Ailesinin Yas Süreci ve Psikososyal Bakımı: Geleneksel Derleme(2022) Kostak, Melahat Akgün; Çetintaş, İsmail; Korkmaz, SevalÖZET Kanser tüm dünyada önemli bir halk sağlığı sorunudur. Çocuk- luk çağı kanserlerinde sağkalım oranlarındaki artışa rağmen günümüzde kanser çocuklar için dünyada ikinci, ülkemizde üçüncü ölüm nedenidir. Çocukluk çağı kanserleri aile hastalığı olarak ifade edilmekte ve çocu- ğun kanser tanısı alması ile birlikte tüm aile tedavi ve yas sürecine dahil olmaktadır. Kanser, çocuk ve ailesini fiziksel, sosyal, duygusal, ekono- mik olarak olumsuz etkiler. Hastalığın tedavisindeki gelişmeler sonucu kanserli yaşam süresinin artmas ı, çocuk ve ailenin yas sürecini daha önemli hâle getirmi ştir. Çocuğun kanser tan ısı alması ile birlikte tüm aile üyeleri yas sürecine dâhil olmakta ve bu süreçte, hastalığın yöneti- mini olumsuz etkileyebilecek psikososyal sorunlar s ık görülmektedir. Bununla birlikte geli şimsel özellikleri nedeniyle kanser hastal ığı olan çocukların, erişkin hastalardan daha özel bakıma gereksinimleri vardır. Bu nedenle kanser hastalığı olan çocuk ve ailesinin psikososyal bakımı için kanıt temelli bakım standartları geliştirilmiştir ve bu standartlarda, psikososyal desteğin çocuğun kanser tan ısı almasından hemen sonra başlaması gerektiği vurgulanmaktadır. Çocuk ve ailenin yas sürecine yakından tanıklık eden ba şta hemşireler olmak üzere sa ğlık profesyo- nellerinin, çocuk ve aile üyelerindeki yas tepkilerini tanımaları, yas tep- kilerini etkileyen faktörleri bilmeleri, çocuk ile birlikte ailedeki di ğer bireylerin gereksinimlerini belirlemeleri ve uygun girişimleri planlama- ları önemlidir. Bu makalede, onkolojik sorunu olan çocuk ve ailenin yas süreci ve psikososyal bakımı hakkında bilgilere yer verilmiştir.