Yazar "Kaya, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DEPRESYON, ANKSİYETE VE STRES ÖLÇEĞİ (DASS-42) LİSE FORMU: TÜRKÇE GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ(2018) Kaya, Mehmet; Çutuk, Zeynep AkkuşBu araştırmanın amacı, Lovibond ve Lovibond (1995) tarafından geliştirilen, Türkçe’ye uyarlaması Bilgel ve Bayram (2010) tarafından üniversite öğrencileri üzerinde yapılan Depresyon, Anksiyete ve Stres Ölçeğinin (DASS-42) lise öğrencileri için psikometrik özelliklerinin belirlenmesidir. Bu amaçla DASS-42, iki farklı lisede öğrenim gören toplam 913 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanmıştır. DFA sonucunda ki-kare değerinin (x²=3790.21, N=913, df=813, p=0.00) anlamlı olduğu görülmüştür. Uyum indeksleri değerleri ise RMSEA=.063, CFI=.97, IFI=.97, GFI=.83, AGFI=.82, SRMR=.054 olarak bulunmuştur. Ölçeğin güvenirliği Cronbach’s Alfa Katsayısı ve Madde Toplam Korelasyon Katsayısı ile hesaplanmıştır. DASS-42’nin Cronbach’s Alfa İç Tutarlılık Güvenirlik Katsayısı depresyon için .91, anksiyete için .84, stres için .86 olarak bulunmuştur. Madde-Toplam Korelasyonlarının depresyon için .46-.72, anksiyete için .30-.58, stres için .41-.69 arasında değiştiği saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar; DASS-42’nin üniversite öğrencileri ile benzer şekilde lise öğrencileri için de geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Bu anlamda, lise öğrencileri için yapılacak çalışmalarda DASS-42 kullanılabilir.Öğe Klasik gitarın halk müziğinde kullanımının değerlendirilmesi(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bİlimler Enstitüsü, 2014) Kaya, Mehmet; Sağlam, AtillaTürk halk müziğini klasik gitara düzenlemiş ve bu düzenlemeleri ulusal ya da uluslararası düzeyde sahnelere taşımış gitarist akademisyenlerin, klasik gitarın Türk halk müziğine etkisine yönelik görüşlerini almak ve bu görüşlerin konser icralarına yansımaları belirlemek, araştırmanın başlıca amacını oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında Türk halk müziğinin klasik gitara uyarlama süreçlerinin nasıl ve ne zaman başladığı, dayanak noktalarının ne olduğu gibi nitel sorulara cevap arandığından araştırma yöntemi nitel yöntem olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Türk halk müziğini klasik gitara düzenleyen/uyarlayan gitaristler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Türk halk müziği klasik gitar düzenlemeleri alanında geniş kesimlerce tanınmış, yaptıkları düzenlemeleri ulusal ya da uluslararası etkinliklerde sahneye taşımış ve bu alanda yetkin olan gitarist akademisyenler oluşturmaktadır. Bu gitarist akademisyenlerle araştırma kapsamında panel, konser ve görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Konserde, Türk halk müziği ve Türk din musikisi düzenlemeleri ile Türk müziği unsurlarını içeren eserler seslendirilmiştir. Seslendirilen düzenlemelerden rastlantısal olarak seçilmiş dört eser incelenerek bulgulara ve sonuçlara ulaşılmıştır. Panelistlere ve görüşmecilere araştırma kapsamında üç temel soru sorulmuş, alınan cevaplar ile bulgulara ve sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca konser ve panelde görüntülü ses kaydı yapılmış, paneldeki konuşmalar yazıya dökülmüştür.