Yazar "Kara, Müge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanımı üzerine bir inceleme(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kara, Müge; Şehirli, Yücel AtilaOkuma, bireyin sahip olması gereken en temel dil becerilerinden birisidir. Okuma, biçim, içerik ve anlam boyutlarının bir birleşimidir denilebilir. Okuma basılı kelimeleri duyu organları yoluyla algılayıp bunları anlamlandırma, kavrama ve yorumlamaya dayanan zihinsel bir etkinliktir. Okumanın başta görme olmak üzere çeşitli duyularla ilişkili olduğu bilinmektedir. Okuma, öğrencilere kazandırılması gereken en önemli becerilerden biridir. Bu beceriyi sürekli hale getirmek yani okuma alışkanlığına dönüştürmek okuma eylemine karşı olumlu tutum geliştirmek ve iyi bir kütüphane kullanıcısı olmakla sağlanabilir. Okuma alışkanlığı, bireyin, bir gereksinim ve zevk kaynağı olarak algılaması sonucu, okuma eylemini hayat boyu, sürekli ve eleştirel bir nitelikte gerçekleştirmesidir. Kütüphane kullanma alışkanlığı ise, bireyin çeşitli amaçlar için gereksinimlerini karşılamak amacıyla belirli aralıklarla düzenli olarak kütüphanelerden yararlanmasıdır. Kütüphaneler, içerisinde her türden kitap ve diğer yayın organlarının, okuma, çalışma ve internet-bilgisayar odalarının yer aldığı, çeşitli etkinlikler için ayrılan konferans salonlarının bulunduğu önemli kurumlardır. Kütüphanelerin, bireye okuma rehberliği yapma, zengin okuma kaynağı sağlama ve kütüphane deneyimi gibi şahsî hizmetleri içeren amaçları vardır. Eğitim ve kütüphane birbirinin bütünleyicisidir. Okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarının çocuklara ve gençlere kazandırılmasında en büyük görev, özellikle aile ilgisinin yetersiz olduğu toplumlarda, öğretmenlere düşmektedir. Özellikle sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerin okumaya karşı geliştirdikleri ilgi, beceri ve alışkanlıkları üzerinde önemli bir etkiye sahip oldukları bir gerçektir. Yapılan çalışmalarda, çocuklara kitap okuma sevgisini kazandırmadaki en büyük etkenin öğretmenler olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının özellikle sınıf öğretmenliği adaylarının okuma ve kütüphane kullanım alışkanlıklarının niteliği çocuk ve gençlere model olması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Sınıf öğretmenliği adaylarının sahip olacağı “okuma alışkanlıkları” onların mesleki gelişimlerinde önemli faydalar sağlayacaktır. Bu nedenle sınıf öğretmenliği adaylarının okuma alışkanlığına sahip olup olmadığı konusu araştırılması gereken önemli bir husus olmalıdır. Bu çalışmanın amacı, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmeni adaylarının okuma ve kütüphane kullanım alışkanlığını araştırmaktır. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü sınıf öğretmenliği programında 2017-2018 öğretim yılında öğrenim gören 387 sınıf öğretmenliği adayına “anket ve tutum ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının okuma ve kütüphane kullanım alışkanlığının yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.