Yazar "Kahraman, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dağıtım kanallarında bayileri motive eden faktörlerin incelenmesi:Trakya Birlik örneği(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Kahraman, Ali; Altuğ, NevinDağıtım kanalları, işletmelerin ekonomik sistemlerinin işleyişinde önemli rolleri olan, sosyal ve davranışsal sistemlerdir. Ekonomik faydaların yaratılabilmesi ve ticari işlemlerin hızlandırılabilmesi için sistem içerisindeki unsurların bu yönde motive edilmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, dağıtım kanalında önemli bir yeri olan bayi sisteminin daha iyi işleyebilmesi ve satışları arttırabilmesi için, bayileri motive eden faktörleri inceleyerek bayiler açısından önem derecelerini ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle, dağıtım kanalı kavramının tanımı ve içeriğine dair literatür incelenmiş, dağıtım kanalı yapısı ve unsurları ele alınmıştır. Daha sonra motivasyon kavramı, önemi ve motivasyon teorileri ile çalışmanın ana iştigal konusu işletme olan Trakya Birlik hakkında bilgilere yer verilmiştir. Oluşturulan anket formu satış yöneticileri ile yapılan toplantılarda olgunlaştırılmıştır. Daha sonra bir pilot araştırma yapılarak anket formuna son hali verilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda katılımcıların değerlendirdikleri kanal destek faaliyetleri; “Lojistik ile İlgili Destek Faaliyetleri”, “Tutundurma ile İlgili Destek Faaliyetleri”, “Bilgi ve İletişim Desteği”, “Kampanyalar ve Maddi Destek Faaliyetleri” ve “Reklam ile İlgili Destek Faaliyetleri” olarak(olmak üzere) beş faktör altında gruplandırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dağıtım Kanalı, Bayi, Motivasyon.