Yazar "Gezgin, Deniz Mertkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 30
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıllı Telefon Kullanım Becerisi Bağlamında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Nomofobi Eğilimlerinin İncelenmesi(2020) Gezgin, Deniz Mertkan; Hamutoğlu, Nazire Burçin; Başarmak, Uğur; Dağlı, Ecem SerayMobil teknolojilerin kullanımının yaygınlaşması ile öğretmen ve öğrencilerin iletişimi ve bilgiye erişimi açısından büyük kolaylıklar sağlanmıştır ancak içinde bulunduğumuz çağın yeni olgusu olan ve bireyler için sosyal, psikolojik, zihinsel ve fiziksel bir tehdit oluşturan nomofobi hayatımızı olumsuz yönde etkilemeye başlamıştır. Bu çalışma ile okul öncesi öğretmenlerinin nomofobi düzeylerinin mesleki görev süresi, yaş ve akıllı telefon kullanım becerisi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 624 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Analiz aşamasında mesleki görev süresi ve yaş değişkenlerinin kontrol edilmesi ile öğretmenlerin nomofobi düzeylerinin akıllı telefon kullanım becerisine göre anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemek için ANCOVA testi uygulanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, uzman düzeyde akıllı telefon kullanım becerisine sahip okul öncesi öğretmenlerin nomofobi düzeylerinin, akıllı telefonlarını acemi ve orta düzeyde kullanan öğretmenlere göre yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Elde edilen bulgular, akıllı telefon kullanım becerisinin artmasının nomofobi düzeyindeki artışı da beraberinde getirebileceği riskini göstermektedir.Öğe ASP programlama dili ve ASP.net teknolojisi ile e-sınav uygulaması(Trakya Üniversitesi, 2006) Gezgin, Deniz Mertkan; Uçar, ErdemToplumların gelişiminde eğitimin rolü büyüktür. Medeniyetlere en parlakzamanlarını yaşatan ya da tarih sahnesinden silen belirleyici unsur, büyük ölçüde eğitimolmuştur. Yıllar boyu pek çok farklı yöntem ve yaklaşım eğitimi etkilemiş, öğrenmeyien üst düzeye çıkarabilecek sistemler üzerindeki çalışmalar aralıksız devam etmiştir veetmektedir. Eğitimi temelden etkileyen teknolojik yenilikler ve buluşlar, her defasındabir önceki sisteme göre üstünlükler sağlamakta, yeni kavramların ortaya çıkmasınaneden olmaktadır.Uzaktan eğitimin temelini oluşturan sürecin, yazılı kaynakların basılı kaynaklarhaline dönüşmesi, bu sayede rahat çoğaltılması, dağıtılabilir ve kolay erişebilir bir halegelmesi olduğunu söyleyebiliriz. Bu yazıda uzaktan eğitim ile ilgili önemli kavramlaradeğinilmekle birlikte, sistemin sağladığı temel avantajlar ve özelliklere de yerverilmektedir. Bu kavramlar; çoğaltılabilir olma, dağıtılabilir olma ve kolay erişebilirolma olarak özetlenebilir. Tüm bu avantajlara bilgisayar destekli sistemlerin de entegreedilmesi, çoklu ortam araç ve tekniklerinden yararlanılması, Internet üzerinden içeriğehızlı ve uygun maliyetler ile ulaşılması, kullanıcı etkileşiminin yeni teknolojiler yardımıile artırılması, günümüzde uzaktan eğitimin kimi zaman örgün eğitime destek, kimizaman ise başlı başına bir eğitim tekniği olarak kabul görmesini sağlamıştır.E-Learning ya da uzaktan eğitim sistemler internetin gelişmesi ve bandgenişliğinin artması ile daha önem kazanmıştır. Örgün eğitimin maliyetinin yarısınakadar bir maliyeti olan e-Learning sistemler birçok fonksiyonun birleşmesinden oluşansistemlerdir. Bunların için projeler, sınavlar, değerlendirmeler, ödevler gibi bir çokmodül vardır. şte bu konuda e-Sınav olarak bir modül hazırlamaya karar verdik vebunu Web Teknolojisi üzerinden ASP ve ASP.Net dilleri kullanarak yazdık.Tezin tamamı dört bölümden oluşmaktadır.lk iki bölümde e-Learning sistemler ve kullandığım Programlama dilleri birde onlarınbirbirlerine üstünlüklerini ele alacağım.Üçüncü bölümde geliştirilen uygulamaya ayrılmıştır.Dördüncü bölüm Tartışma ve Sonuç Bölümüdür.Anahtar Sözcükler:Asp,Asp.Net,e-learning ,e-sınav,Veri tabanıÖğe Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Bölümlerini Seçme Nedenlerinin İncelenmesi: Trakya Üniversitesi Örneği(Trakya Üniversitesi, 2015) Gezgin, Deniz MertkanChoosing the profession of an individual in society is an important step and this step is especially worthy of notice. Conscious choosing the profession has significance for in terms of his life and future of the nation and society. When the member is happy at what s/he does and where s/he works, it makes his/ her productivity and performance of his or her work better, which means the society along with the environment is happy as well. The aim of this study is to investigate the reasons of choosing of this profession of those students who studied at Computer and Instructional Technologies (CEIT) department. The study group is composed of the 178 students who are studying in CEIT the spring term of 2013-2014 academic year at Trakya University Faculty of Education. In this research, the survey which consists of thirty items included reasons of choosing their departments, was used as a data collection tool. The descriptive statistics were used to analyse the data. Also in this research, semi-structured interviews were made to support quantitative data and qualitative data were analyzed by descriptive analysis approach. According to the findings, the students are not affected by their families, friends and environments while choosing this department. This research shows us that students like teaching profession but they choose the department because of college entrance points and they would prefer the other teaching departments by way of the economic reasons or they would want other jobs especially in department of health sector instead of CEITÖğe Bilişim Teknolojilerinin Kullanımının Türkçeye Etkileri1(2016) Gezgin, Deniz Mertkan; Silahsızoğlu, EmelBu araştırma, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adaylarının, bilişim teknolojileri (BT) kullanımının Türkçeye etkileri hakkındaki görüşlerini ortaya koymak için yapılmıştır. Çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Formasyon Programında öğrenim gören 84 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın tematik çerçevesi araştırmacılar tarafından gerçekleştirilen alan yazın taraması ve uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir. Uygulama sürecinde öğretmen adaylarından, BT kullanımın Türkçeye etkileri ile ilgili görüşlerini kompozisyon şeklinde yazmaları istenmiştir. Görüşme sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği ve betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının görüşlerini yansıtmak için doğrudan alıntılar yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının görüşleri, BT kullanımının Türkçeye olumsuz etkileri olduğu yönündedir. Özellikle İngilizce kelimelerin kullanımı, yazım ve noktalama işaretlerinin göz ardı edilmesi ve yazımda kural dışı kısaltma kullanımı boyutları açısından olumsuz görüş bildirmişlerdir. Bundan sonraki araştırmacılar için, BT'nin bilinçli kullanımının sağlanmasına yönelik çalışmalar yapılması önerilebilir. Ek olarak, BT'nin olanaklarından yararlanılarak yapılabilecek bu çalışmalarla dilin kurallarının iletişimdeki önemi ve gerekliliğine ilişkin bir farkındalık oluşturulabilir.Öğe BÖTE BÖLÜMÜNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN SİBER AYLAKLIK YAPMA NEDENLERİNE AİT GÖRÜŞLERİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI(2020) Gezgin, Deniz Mertkan; Sarsar, FıratSiber aylaklık, öğrencinin ders sırasında ders dışında özellikle bir teknolojik araç ile internet, sosyal medyakullanımı vb. gerçekleştirerek, dersi dinlememe davranışı olarak tanımlanmaktadır. Son dönemdekiteknolojik uyarıcıların siber aylaklık davranışını tetiklediği düşünülmektedir. Bu doğrultuda çalışmanınamacı da Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin siber aylaklıkdüzeyleri ve nedenleri incelemektir. Çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Trakyabölgesinde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümünde4.sınıf düzeyinde öğrenim gören 55 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma, nicel ve nitel verilerinbirlikte kullanıldığı karma yöntem ile desenlenmiştir. Nicel veriler siber aylaklık ölçeği ile toplanmıştır.Nitel veriler ise açık uçlu bir soru ile veri toplama sürecinde eş zamanlı toplanmıştır. Nicel verilerinanalizinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizinde öğrencilerin siber aylaklıkdüzeyleri temel alınarak sınıflama yapılmıştır. Bu sınıflamalarda ilk aşamada ayrı ayrı, ikinci aşamada isebütünsel olarak içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin hepsi farklıdönem ve derslerde siber aylaklık yaptıklarını kabul etmektedir. Nicel verilerin analizi sonucu, siberaylaklık düzeyinin ortalama seviyeye yakın olduğu ve özellikle derslerde öğrencilerin içerik paylaşımı,çevrim içi içeriğe erişim davranışlarını gösterdikleri görülmüştür. Nitel verilerin analizi sonucunda ise siberaylaklık nedenleri ruhsal, bireysel ve öğretimsel olmak üzere 3 tema altında toplanmıştır. Ayrıca, siberaylaklık düzeylerine göre kümelenmiş verilerin arasında temalar açısından bir fark elde edilememiştir.Öğe ÇALIŞMA HAYATINDA ÖTEKİLEŞTİRİLMEYE İLİŞKİN ROMAN KADINLARIN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA(2021) Fazla, Sevcan; Oruç, İlke; Gezgin, Deniz MertkanÇalışmanın amacı, iş yaşamında ötekileştirmeye ilişkin Roman kadınların görüşlerini incelemektir. Çalışma grubunu Edirne ilinin Merkez ilçesinde bulunan Çavuşbey mahallesinde ikamet eden, iş yaşamında aktif olarak rol alan 20 Roman kadın oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemi ile desenlenen çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel analiz yaklaşımından yararlanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre çalışmaya katılan Roman kadınların çoğunun, iş yaşamında ötekileştirilmeye maruz kaldığı görülmüştür. Ötekileştirilmeye ilişkin durumların ise çoğunlukla iş yerinde muhatap alınmama, iş yükü eşitsizliği ve iş türü adaletsizliği olduğu ifade edilmiştir. Ayrıca, ötekileştirilme sonunda Roman kadınlar, işe gitmeme, iş yaşamında performans düşüklüğü ve işi bırakma gibi eylemleri sergileyebilmektedirler. Ayrıca, Roman kadınların görüşlerinden, ötekileştirilmesinin eğitim eksikliğinden, meslek kurslarının ve iş fırsatlarının etkili bir şekilde planlanıp uygulanmadığından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır. Bulgular sonucunda, ötekileştirilmenin hem Roman kadınların iş yaşamı üzerinde hem de genel iş yaşamın verimliliği, güvenliği, iş gücü ve performansı üzerinde olumsuz etkileri olduğu söylenebilir.Öğe Comparative Cross-Cultural Study in Digital Literacy(Ani Yayincilik, 2020) Hamutoglu, Nazire Burcin; Gemikonakli, Orhan; De Raffaele, Clifford; Gezgin, Deniz MertkanPurpose: Due to the distinctive characteristics of developed countries differentiating them from the developing countries, it is expected that there may be differences between developed and developing countries' levels of digital literacies. Considering the cultural differences and approach to the gender problem, it is important to see how these differences manifest themselves when genders are considered. Therefore, this study aimed to investigate comparatively the level of digital literacy of university students in three culturally different countries. Method: The study was based on descriptive survey research and consisted of 430 university students, studying on technological programs in three different countries: the first one was the United Kingdom (UK), a well-developed member of the European Union (EU), the second one was Malta, a less developed EU member, and the third one was the Republic of Turkey, a developing country and a candidate for EU membership. The data were collected through the Digital Literacy Scale. In the analysis of data, descriptive statistics and multivariate analysis of variance (MANOVA) test were used. Findings: The only difference in the findings is in the technical sub-dimension of digital literacy; male students' average scores for this sub-dimension are higher than that of female students across three countries. The findings also indicated significant differences in terms of cognitive and social-emotional sub-dimensions of digital literacy between countries. Accordingly, participants studying in Turkey had a lower score than participants studying in Malta in terms of cognitive sub-dimension and had a higher score than the UK participants in the social-emotional sub-dimension. Moreover, it was found that neither gender nor country had any significant effect on the sub-dimensions of digital literacy. Implications for Research and Practice: The findings of the study reveals that the participants from Turkey scored lower than other countries in the cognitive skills needed for digital literacy. This may well lead to a recommendation for improving digital literacy in different countries. (C) 2020 Ani Publishing Ltd. All rights reservedÖğe THE CRITICAL EVALUATION OF A FACULTY OF EDUCATION WEB SITE BY COMPUTER TEACHER CANDIDATES(Elsevier Science Bv, 2012) Gezgin, Deniz Mertkan; Mihci, Can; Demir, Mehmet Emin; Buruk, FulyaThe aim of this research is to investigate the Web site evaluation skills of computer teacher candidates as they assess the Trakya University Faculty of Education web site in terms of visual design, structure and navigation. The research utilizes a Web Site Evaluation form and a semi-structured interview in order to collect the required data. The analysis of the quantitative data has been carried out via descriptive statistical techniques; with the frequency and percentage distribution figures for each item given in charts; whereas the analysis of the qualitative data has been carried out through descriptive analysis techniques. It was concluded from the study that the computer teacher candidates found the faculty web site to be easy to use and fluid in terms of navigation and they reported that the site works as intended and without problems. However, it was also reported by the teacher candidates, that the faculty web site had neither a customized site search engine nor a promotional video and that, the promotional images needed a more professional touch in order to have a stronger effect on visitors. Another conclusion was that the computer education teacher candidates tended to pay attention on issues like color schemes in the visual design of a web site and that they preferred not having too much visual detail or animations within similar websites. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of The Association of Science, Education and TechnologyÖğe Deep and surface learning approaches are related to fear of missing out on social networking sites: A latent profile analysis(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2023) Gezgin, Deniz Mertkan; Kurtca, Tugba TuerkFear of Missing Out (FoMO) is defined as an individual's fear and panic that others may be having more satisfying and rewarding experiences than they are, and the desire to constantly stay connected to what others are doing. It is known to be an important mediating variable in predicting the negative consequences of overuse of social networking sites. In terms of negative consequences, it is also suggested that it has an impact on university students' learning approaches. However, the heterogeneity of FoMO among individuals with different learning approaches has not yet been clarified. Therefore, in this study, latent profile analysis (LPA) was conducted to reveal hidden profiles of university students in terms of learning approaches and FoMO according to the frequency of checking the smartphone during studying. The participants consisted of 1122 university students studying at a state university in Turkey. The study used the Revised Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) to assess deep and surface learning approaches and the Fear of Missing Out Scale (FoMOs) to measure FoMO level. The findings indicate that there are low but significant relationships between the variables. LPA revealed four profiles among university students according to the incidences. The profiles were discussed in the light of the literature.Öğe The Effect of Mobile Learning Approach on University Students' Academic Success for Database Management Systems Course(Igi Global, 2019) Gezgin, Deniz MertkanThis article investigates the effect of mobile learning support on students' academic success on a database management systems (DBMS) course. The research was carried out with 36 students attending a state university in Turkey. In this study, a mixed method was used, which includes both quantitative and qualitative data collection techniques. For the quantitative data, the study was conducted in accordance with the pre-test and post-test-based two group quasi-experimental model. For the qualitative data, the descriptive analysis technique was used. The independent sample t-test and paired simple t-test were employed in the analysis phase. According to the findings, mobile learning positively affected students' academic achievement on the DBMS course, in that the students supported by mobile learning were more successful than students supported only by face-to-face training method. Finally, it is seen that the students have emphasized themes of motivation, 1-1 access, and an interest in terms of the effect of m-learning approach on academic success.Öğe Effectiveness of Virtual Reality Technology in Teaching Pedestrian Skills to Children with Intellectual Disabilities(2023) Kurtca, Emre; Gezgin, Deniz MertkanPedestrian skills are important for children with intellectual disabilities to continue their daily lives independently. The aim of this study is to determine the effectiveness of virtual reality in the acquisition and maintenance of pedestrian skills for children with intellectual disabilities. In addition, the effect of virtual reality on participants generalizing their pedestrian skills to real environments has also been examined. In the study, social validity data were collected from the participants and their mothers regarding the results of the study. Three intellectual disabled children between the ages of 11 and 15 participated in the study. In the study, a multiple probe design with inter-participant probe trial, which is one of the single-subject research models, was used. It is seen that all participants learned pedestrian skills and continued the skills they learned one, three and five weeks after the completion of the instruction. In addition, all participants were able to generalize their skills to the real environment (pedestrian crossing and illuminated pedestrian crossing). When the social validity data collected from the participants and their mothers were examined, it was revealed that teaching with virtual reality applications is interesting and fun, in addition, it can be used for different educational purposes.Öğe GENÇ NESİL ARASINDA YAYGINLAŞAN BİR BAĞIMLILIK: AKILLI TELEFON BAĞIMLILIĞININ CİNSİYET, AKADEMİK BAŞARI VE MOBİL OYUN OYNAMA DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ(2018) Gezgin, Deniz Mertkan; Hamutoğlu, Nazire Burçin; Samur, Yavuz; Yıldırım, İbrahim SonerBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeylerini cinsiyet, mobil oyun oynama ve akademik başarı düzeyi açısından incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 301 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veriler “Akıllı Telefon Bağımlılığı” ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeylerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, mobil oyun oynayan ve mobil oyun oynama süresi yüksek olan üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı düzeyinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca akademik başarı düzeyi açısından başarı düzeyi düşük olan öğrencilerin, başarı düzeyi daha yüksek olan öğrencilere göre akıllı telefon bağımlılık riskinin yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak, araştırmada öğrencilerin akıllı telefonu çoğunlukla gece yatmadan önce yatakta sosyal ağ sitelerinde zaman geçirmek, arama yapmak, internet üzerinden iletişime geçmek, mesajlaşmak, müzik dinlemek ve video izlemek amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.Öğe Gender, Self-regulation, Academic Procrastination, and Smartphone Checking Frequency During Study Hours in Predicting Turkish Adolescents' Smartphone Addiction(Turkish Green Crescent Soc, 2022) Gezgin, Deniz MertkanThe aim of this study was to examine the relationship between high school students' smartphone addiction levels and their (a) gender, (b) self-regulation, (c) academic procrastination, and (d) the frequency of checking their smartphones during study hours. The study group consisted of 514 high school students attending private and public schools in Turkey. Pearson's correlation coefficient and stepwise multiple regression were the statistical methods used in the study, which was based on a predictive correlational design. The findings of the study indicate that there is a statistically significant, moderate level of positive correlation between smartphone addiction and the lack of self-regulation, the tendency toward academic procrastination, and the frequency of checking one's smartphone during study hours. A significant weak-level negative correlation was found between smartphone addiction and successful self-regulation. In addition, the predictors of high school students' smartphone addiction were determined to be (a) gender, (b) self-regulatory failure, (c) academic procrastination, and (d) frequency of checking smartphone during study hours. Finally, it was determined that the strongest predictor of high school students' smartphone addiction was self-regulatory failure. The findings of the study have been discussed alongside the findings stated in the current literature, and suggestions have been presented.Öğe How to Get Information in Online Environments? A Comparison of the Use of Net Generation Tools(Nesibe Aydin Education Inst, 2021) Hamutoglu, Nazire Burcin; Gezgin, Deniz Mertkan; Gemikonakli, Orhan; Camilleri, StevenIt is anticipated that there will be differences in the use of the Internet and mobile technologies in accessing information amongst the new generations (digital natives) depending on the development level of the country they live in. Globalization further reinforces these differences. In this study, these differences are investigated for three countries having different levels of development: the United Kingdom, Malta, and Turkey. A total of 443 participants are chosen from university universities studying in different departments in 2017-2018 spring term. Variance analysis (ANOVA) has been used in identifying the differences between the study groups' access to information of the three countries. Findings show differences between the three countries in the use of social networks such as Facebook, Instagram, Twitter and Snapchat. In addition, there are differences in the use of mobile technology devices Notebook, Tablet and Smartphones in accessing information. Finally, differences were identified in the use of information sources in accessing information. These differences are in the use of search engines, wiki, social networks, blogs, and digital libraries. No differences were found in terms of digital newspapers. The findings are discussed comparatively with reference to the scholarly work done in the field and recommendations are given.Öğe Infrastructure of a Wireless Local Area Network: TU Mehmet Akif Ersoy Lecture Center(Fac Teacher Education, 2012) Gezgin, Deniz Mertkan; Bulus, ErcanWireless Local Area Networks (WLAN), is a network structure which is used primarily for establishing connections between servers, printers and other endpoint devices found within smaller scale areas, such as a building or a group of buildings. These structures offer the superior advantages of shared access for applications and devices, means of file-transfer and electronic mail communication to users found within areas which include cafeterias, dormitories or miscellaneous intracampus applications. The use of WLAN applications has become increasingly common with the integration of these structures into wired networks -especially with intra-campus wired infrastructures- and of new wireless devices that support high-speed communication, thanks to the introduction of the Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) 802.11n standard. In this paper the network infrastructure of T.U. Mehmet Akif Ersoy Lecture Center -and the established WLAN structure therein- shall be discussed. Experiences and examples obtained from this application will be given along with samples from wireless security policies employed.Öğe Investigation of High School Students' Internet Addiction inThe Light of Various Variables(2016) Gezgin, Deniz Mertkan; Akıllı, Göknur KaplanÇalışmanın amacı lise öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerini belinmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Tarama yöntemi yöntemi ile desenlenen çalışmanın katılımcı grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde İzmir'in Selçuk ilçesi ve Edirne Merkez ilçesinde farklı sosyo-ekonomik yapılarda bulunan 501 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler "İnternet Bağımlılığı Ölçeği" ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve non-parametrik testlerden Mann-Whithey ve Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre lise öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeylerinin düşük olduğu,ancak potansiyel internet bağımlılığı riski taşıyan bireylerin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, lise öğrencilerinin sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, akıllı telefon sahipliliği ve mobil internet erişimi değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmuşturÖğe Kablosuz ağ teknolojileri ve şifreleme(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011) Gezgin, Deniz Mertkan; Buluş, ErcanBu tezin amacı, günümüzde yaygın olarak kullanılan kablosuz ağ teknolojilerini, bunların yapısını, kablosuz ağlarda kullanılan güvenlik standartlarını, kullanılan şifreleme metotlarını ve kablosuz ağlara karşı yapılan güncel saldırı tekniklerinin araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Kablosuz ağlara yönelik bir DoS(Denial Of Service) saldırısı gerçekleştiren bir uygulama geliştirilmiştir. Bu yazılımın etkinliği ve deney sonuçları alınmıştır. Tezin giriş kısmı olan birinci bölümünde kablosuz ağlar, kablosuz ağ kullanım alanları, Kablosuz Yerel Alan Ağlarında kullanılan donanımlar, kablosuz ağ teknolojileri ve kablosuz standartlar açıklanmıştır. IEEE 802. 11 kablosuz ağ standardı üzerinde durulmuş ve sınıflandırılması yapılmıştır. Tezin ikinci bölümünde Kablosuz Yerel Alan Ağlarında(Wireless Local Area Network) kullanılan güvenlik politikaları ve şifreleme algoritmaları incelenmiştir. Tezin üçüncü bölümünde Kablosuz Yerel Alan Ağlarına yapılan saldırı tipleri incelenmiş ve türlerine göre sınıflandırılmıştır. Son bölümde Kablosuz Ağlara yapılan DoS saldırılarından Tcp, Udp, Kimlik Onaylamama (Deauthencation) Mesajı Taşması ve Ping Taşması saldırıları üzerinde durulmuştur. Bu saldırıların algoritmaları çıkartılmıştır. Bu saldırıların teorik açıklamalarından yola çıkılarak uygulamaları yapılmış ve hazırlanmış olan yazılım programları, performans analizleri ve sonuçlar verilmiştirÖğe Kablosuz Ağlar İçin Bir DoS Saldırısı Tasarımı(2013) Gezgin, Deniz Mertkan; Buluş, ErcanKablosuz ağların gelişimi ve kullanımlarının artışı ile bu ağların güvenliğinin sağlanması hususu ön plana çıkmıştır. Kablolu ağlarda bu güne dek kullanılagelmiş olan çeşitli saldırı tipleri, aynı şekilde kablosuz ağlarda da kullanılır olmuştur. En sık görülen saldırı tiplerinden biri, DoS (Denial of Service - Hizmet Reddi) şeklinde sınıflandırılmış olan saldırı çeşididir. Kablosuz Ağ donanımı imal eden belli başlı şirketler, bu DoS saldırılarına karşı güvenlik politikaları geliştirmiş ve bunları önlemeye çabalamıştır. Ancak, bu kablosuz cihazların kullanıldığı kimi sahalarda birtakım güvenlik zafiyetleri gözlemlenmiştir. Bu çalışmada ilk olarak DoS saldırı teknikleri sınıflandırılmıştır. Ardından, kamuya açık alanlardaki kablosuz ağların DoS saldırılarına karşı zafiyetlerini test etmek için Vbasic programlama dili kullanılarak bir program yazılmıştır. Gerçekleştirilen saldırı tipleri, TCP (Transmission Control Protocol) Taşma Saldırısı, UDP (User Datagram Protocol) Taşma Saldırısı ve Ping Taşma Saldırısı olmuştur. Neticede, gerçekleştirilen saldırılar başarılı olmuşturÖğe LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIM DAVRANIŞLARI İLE OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME(2021) Gezgin, Deniz MertkanÇalışmanın amacı, lise öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve sosyal medya kullanım davranışlarının incelenmesidir. Betimsel nitelikte yürütülen çalışmanın katılımcılarını 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde farklı sınıf kademelerinde öğrenim gören 517 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizlerinde betimsel istatistiklerden Ki-Kare ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Çalışmanın bulguları sonucunda lise öğrencilerinin yarısının okuma alışkanlığının olmadığı görülmüştür. Sınıf düzeyi arttıkça okuma alışkanlığının azaldığı ve kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre okuma alışkanlıklarının daha iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sosyal medya açısından, öğrenciler akıllı telefonlarında yaklaşık olarak üç saatlerini sosyal medya ile geçirmektedirler. Whatsapp, Instagram ve Youtube en yoğun kullandıkları mobil sosyal ağ uygulamalarıdır. Ayrıca, sosyal medyayı gün içerisinde yoğun kullanan öğrencilerin “az okuyan” ya da “okumayan” grupta olduğu görülmüştür. Son olarak, okuma alışkanlığı olmayan öğrencilerin okumama sebepleri öncelik sırasıyla kitap okumayı eğlenceli bulmama, kitap okurken sıkılma ve dijital oyunlar ile zaman geçirme olarak ortaya çıkmıştır.Öğe Makine Mühendisliği ve Ekonometri Öğrencilerinin Programlamaya İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi(2016) Gezgin, Deniz Mertkan; Adnan, MügeBilgisayar programlama, bilişim sektöründe yaşanan hızlı değişimler sayesinde sektörün önemli bir dalı haline gelmiştir. Yükseköğretimde Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği bölümlerinin yanı sıra, farklı mühendislik bölümleri ile matematik ve fen bilimlerine dayalı diğer bölümlerde de bilgisayar programcılığına verilen önem artmaktadır. Bilgisayar bilimleri haricindeki bölümlerde akademik başarı ve öğrenci memnuniyeti açısından bilgisayar programlama öğretiminde bir takım sıkıntılar ile karşılaşılmaktadır. Bu sıkıntılar ve öz yeterlik algısının akademik başarı üzerindeki rolünden yola çıkarak, bu çalışmanın amacı Türkiye'de bir devlet üniversitesinin makine mühendisliği ve ekonometri bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin bilgisayar programlamaya ilişkin öz yeterlik algılarını incelemektir. Altun ve Mazman (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Programlamaya İlişkin Öz Yeterlik Algısı Ölçeği'nin veri toplama aracı olarak kullanıldığı ve toplam 138 öğrencinin katıldığı çalışmada, veriler betimsel istatistikler ve bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin programlamaya ilişkin öz yeterlik algılarının düşük olduğunu göstermektedir. Öğrenciler basit programlama görevlerini algılayabilmekte, ancak karmaşık programlama görevlerini algılamada sorun yaşamaktadırlar. Araştırmanın diğer bulgularına göre, erkek öğrencilerin kız öğrencilere, Makine Mühendisliği öğrencilerinin Ekonometri öğrencilerine kıyasla programlamaya yönelik öz yeterlik algılarının yüksek olduğu görülmektedir. Öğrencilerin bilgisayar programlamaya ilişkin öz yeterlik algılarının yanı sıra hem tutum hem de önceki programlama deneyimine ek olarak öğrencilerin temel düzeyde programlama bilgisi içeren derslerdeki problem çözme yeteneklerinin ve yansıtıcı düşünme, algoritmik düşünme gibi üst düzey beceriler ile arasındaki ilişkilerin araştırılması faydalı olacaktır. Bilgisayar programlama ile ilgili yapılacak tüm çalışmalar, günümüzde son derece önemli bir yere sahip bu becerinin en etkin şekilde kazanılmasını sağlamaya ışık tutacaktır.