Yazar "Gür, Duygu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mobil Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Başarısı, Motivasyonu ve Tutumları Üzerine Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması(Trakya Üniversitesi, 2021) Bulut Özek, Müzeyyen; Gür, DuyguYapılan bu araştırmada mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin başarısı,motivasyonu ve tutumları üzerindeki etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Buamaçla veri tabanlarında yapılan tarama sonucunda ulaşılan 66 deneyselaraştırma ile meta analiz çalışması yürütülmüştür. Analiz sürecinde öncelikleyapılacak meta analiz yöntemini belirlemek adına homojenlik testi yapılmış veçalışmaların heterojen olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle analizlerderastgele erişim modeli kullanılmıştır. Araştırmada her bir değişken ve her biraraştırma için ayrı olarak Hedge’s g etki düzeyi hesaplanmış, ardından geneletki düzeyleri ve anlamlılık değerleri belirlenmiştir. Yapılan analizlerdenelde edilen verilere göre mobil öğrenmenin öğrencilerin başarısını geniş orandaartırdığı (Hedge’s g=0,882 p lt;0,01), motivasyon (Hedge’s g=0,541 p lt;0,01)ve tutumlarını (Hedge’s g=0,515 p lt;0,01) ise orta düzeyde artırdığı sonucunaulaşılmıştır. Böylece mobil öğrenmenin öğrenmeye katkı sağlayan, öğrencilerinmotivasyonunu artıran bir ortam olarak eğitimde kullanılmasının oldukça yararlıolduğu ortaya koyulmuştur.