Yazar "Ergan, Senem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E-perakendecilikte ters lojistik faaliyetlerinin tüketici davranışlarına etkisi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Ergan, Senem; Akyol, AyşeTeknoloji çağının yaşandığı günümüzde tüketiciler; ihtiyaç duyulan ürüne hemen ulaşılabilmesi, kolaylık, zamandan tasarruf gibi nedenlerle alışveriş için çoğunlukla interneti seçmektedirler. Ancak ürünlerin fiziksel olarak incelenmeden alınması birtakım sıkıntılara neden olmaktadır. Bu durum tüketicinin satın aldığ ürünü iade etmesi ile sonuçlanmaktadır. Aldığı ürünü iade etmek veya değiştirmek isteyen tüketicinin yaşayacağı iade süreci işletmeler için büyük önem arz etmektedir. İade sürecinin sorunsuz yönetilmesi; müşterinin memnuniyetini, e-perakendeciyi yeniden ziyaret etmesini, yeniden satın almasını ve e-perakendeci hakkında çevresine vereceği mesajları etkileyecektir. Bu nedenle işletmelerin nihai tüketicilere yönelik gerçekleştireceği ters lojistik faaliyetlerine önem vermeleri şarttır. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin satın aldıkları ürünü iade ederken itibar faktörünün etkisiyle lojistik hizmet kalitesinden tatmin olmalarını ve bunun sonucundaki tüketici davranışlarını ölçmektir. Dört bölümden oluşan çalışmanın ilk üç bölümünde ilgili literatür taraması yapılmış, bu alanda yapılan çalışmalar incelenmiştir. Araştırmanın analiz kısmı olan son bölümde araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan anket formları Tekirdağ, Edirne, Çanakkale ve İstanbul illerinde yaşayan 724 kişiye uygulanmış, elde edilen veriler SPSS 20 istatistik programı ve Mplus 6.1 Yapısal Eşitlik Modellemesi paket programıyla istatistikî işlemlerden geçirilerek yorumlanmıştır. Analizler sonucunda; ters lojistik sürecinde itibarın düzenleyici etkisinin olmadığı belirlenmiştir. İade politikaları haricindeki tüm ters lojistik bileşenlerinin lojistik hizmet kalitesi tatmini, yeniden ziyaret etme, yeniden satın alma ve ağızdan ağıza pazarlama üzerinde doğrudan ve dolaylı etkilere sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca lojistik hizmet kalitesi tatmininin yeniden ziyaret etme, yeniden satın alma ve ağızdan ağıza pazarlama üzerinde doğrudan ve dolayl etkilere sahip olduğu; yeniden ziyaret etme, yeniden satın alma ve ağızdan ağıza pazarlama arasında doğrudan ve dolaylı etki hipotezlerinin varlığı belirlenmiştir.Öğe Tüketicilerin Yeşil Ürün Satın Alma Davranışlarının Kuşaklar Bakımından İncelenmesi(2019) Kayapınar, Pınar Yürük; Kayapınar, Özgür; Ergan, SenemBilinçli tüketicilerin ve çevreye olan duyarlılıklarının artması, pazarlama literatüründe de yeni yaklaşımların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu yaklaşımlardan biri de çevre hassasiyetini konu alan yeşil ürün kavramıdır. Yeşil ürün çevreye, doğal kaynaklara zarar vermeyen, sağlığı olumsuz yönde etkilemeyen ve geri dönüşümü destekleyen ürünlerdir. Tüketicilerin farklı demografik özelliklere sahip olması, onların istek ve ihtiyaçlarının farklılaşmasına neden olmakta, bu nedenle yeşil ürünlere yönelik düşünceleri de değişikliğe uğramaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, yeşil ürün satın alma davranışları üzerine odaklanılmaktadır. Demografik özelliklerin farklılaştığı X, Y ve Z kuşağı tüketicilerin yeşil ürün satın almaya yönelik davranışları incelenmektedir. Bu amaç doğrultusunda X, Y ve Z kuşağı tüketicilerden yüz yüze anket yöntemi ile toplam 435 anket toplanmıştır. Elde edilen verilere SPSS 25.0 istatistik programı ile birlikte frekans analizi, t testi ve ANOVA testleri uygulanmıştır. Çıkan sonuçlara göre; kadınların erkeklere göre, evli olan katılımcıların bekar katılımcılara göre yeşil ürün satın almada daha duyarlı oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, kuşaklara göre bakıldığında ise, X kuşağı katılımcıları, Y ve Z kuşaklarına göre yeşil ürün konusunda daha hassas davranmakta ve yeşil ürün satın alma konusunda daha istekli olmaktadırlar.