Yazar "Erdoğan, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Uluslararası öğrenci değerlendirme programında öğrencilerin sosyoekonomik özellikleri ile okuma becerileri arasındaki ilişki(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Erdoğan, Elif; Acar Güvendir, MeltemBu çalışmanın amacı, uluslararası ölçekte uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı verilerine göre öğrencilerin sosyoekonomik özelliklerinin okuma becerileri ile ilişkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda verilerin analizi için iki düzeyli hiyerarşik lineer modelleme (HLM) yapılmıştır. Bu çalışmaya 2015 yılı öğrenci ve okul anketlerinden elde edilen veriler dâhil edilmiştir. Öğrenci anketinden elde edilen öğrenci düzeyine ilişkin 1. düzey açıklayıcı değişkenler; anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve ev olanaklarıdır. Bu değişkenlerin hepsi okuma becerileri ile ilişkili bulunmuştur. Bu sonuca göre; anne eğitim düzeyi arttıkça öğrencinin okuma becerileri azalmış; baba eğitim düzeyi ve ev olanakları arttıkça da öğrencinin okuma becerileri artmıştır. Okul anketinden elde edilen okul düzeyine ilişkin 2. düzey açıklayıcı değişkenler; okulun bulunduğu yerleşim yeri, okul türü, nitelikli öğretmen eksikliği, eğitimsel kaynak eksikliği, aile katılımı, okul büyüklüğü, öğrenci sayısının öğretmen sayısına oranı ve okulda düzenlenen aktivite sayısı olarak belirlenmiştir. Bu değişkenlerden nitelikli öğretmen eksikliği, yerleşim yeri, okulda düzenlenen aktivite sayısı, öğrenci- öğretmen oranı ve okul büyüklüğü okuma becerileri ilişkili bulunurken; okul türü, eğitimsel kaynak eksikliği ve aile katılımı değişkenleri ile okuma becerileri arasında ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre; nitelikli öğretmen eksikliği ve okul büyüklüğü azaldıkça; öğrenci- öğretmen oranı ve okulda düzenlenen aktivite sayısı arttıkça okuma becerileri artmıştır. Ayrıca yerleşim yeri şehir olan okullarda öğrencilerin okuma becerileri yüksek bulunmuştur. Buna rağmen okul türü, eğitimsel kaynak eksikliği ve aile katılımı değişkenleri ile öğrencilerin okuma becerileri arasında ilişki görülmemiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ev olanakları, yerleşim yeri, nitelikli öğretmen eksikliği, okul büyüklüğü, öğrenci- öğretmen oranı ve okulda düzenlenen aktivite sayısı ile ilgili okuma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılması yararlı olacaktır.Öğe Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programında Öğrencilerin Sosyoekonomik Özellikleri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişki(2019) Erdoğan, Elif; Güvendir, Meltem AcarBu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı verilerine göre öğrencilerin sosyoekonomik özelliklerinin okuma becerileri ileilişkisinin incelenmesidir. Verilerin analizinde iki düzeyli hiyerarşik lineer model (HLM) kullanılmıştır. Buçalışmaya PISA 2015 yılı öğrenci ve okul anketlerindenelde edilen veriler dâhil edilmiştir. Öğrenci düzeyindeele alınan değişkenlerin hepsi; anne eğitim düzeyi,baba eğitim düzeyi ve ev olanakları okuma becerileriile ilişkili bulunmuştur. Okul düzeyinde ele alınandeğişkenlerden; nitelikli öğretmen eksikliği, yerleşimyeri, okulda düzenlenen aktivite sayısı, öğrenci- öğretmen oranı ve okul büyüklüğü okuma becerileri ileilişkili bulunurken; okul türü, eğitimsel kaynak eksikliğive aile katılımı değişkenleri ile okuma becerileri arasında herhangi bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Etkinliklerle Kelime Öğretimi Hakkındaki Görüşleri(2018) Erdoğan, Elif; Çal, PınarYabancı dil öğrenen bir kişi bildiği kelime kadar kendini ifade edebilir vene kadar çok kelime bilgisine sahip olursa o derece iyi iletişim kurabilmektedir. Buesnada yabancı dil öğretilen merkezlerde kelime öğretmek için çeşitli etkinliklereihtiyaç vardır. Bulmacalar ve hikâye oluşturmalar ise bunlardan birkaçıdır.Çalışmamız, etkinliklerle öğretilen kelimelerin öğrencilerin ne denli ilgisiniçekebildiğine ve onların bu konu hakkında neler düşündüklerini araştırmıştır.Araştırmanın evrenini Edirne ili Trakya Üniversitesi Dil Eğitimi ve ÖğretimiUygulama ve Araştırma Merkezi (TÜDEM), örneklemini ise bu kurumda Türkçeöğrenen yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemininkullanıldığı çalışmada veriler “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” iletoplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilensonuçlara göre; öğrenciler tarafından, etkinliklerle kelime öğretiminin ek bir dershaline gelmesi gerektiği, yapılan etkinliklerin kelimeyi daha kolay öğrettiği ve dersiçerisinde aktif olmanın konuşma becerilerini de olumlu yönde etkilediği görüşleritespit edilmiştir.