Yazar "Duymaz, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cahit Sıtkı Tarancı'nın estetiği: 1.) estetik obje/sanat eseri(Trakya Üniversitesi, 2011) Duymaz, RecepCumhuriyet dönemi Türk edebiyatında hem şiir yazmış, hem şiir üzerinde düşünmüş sanatkârlarımız yetişmiştir. Ahmet Haşim, Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Hamdi Tanpınar onların arasında akla ilk gelen isimlerdir. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren şiirlerini neşretmeye başlayan Cahit Sıtkı Tarancı da hem şiir yazmış, hem özelde şiire, genelde sanat eserinin çeşitli meselelerine dair görüşler ortaya koymuştur. O, şiirin daha doğrusu sanatın çeşitli meselelerine dair görüşlerini daha çok mektup, deneme ve eleştirme türlerinde yazdığı yazılarında dağınık olarak anlatmıştır. Onları estetik disiplininin bütünlüğü içinde ele alıp inceler ve o bütünlüğün ait oldukları yerlerinde değerlendirirsek, şairimizin sanat eserine dair düşüncelerini ortaya koymuş oluruz. Estetik, dört unsurdan oluşan bir sanat felsefeyi disiplinidir. Bu unsurları şöyle sıralayabiliriz: 1) Estetik siijelsanatkâr, 2) Estetik obje/sanat eseri, 3) Estetik değer/sanat eserinin güzelliği ve 4) Estetik yargı/sanat eserinin yargılanması. Bir sanatkarın estetiği demek, bu dört unsura dair metinlere dayalı düşünceleri demektir. Biz bu çalışmamızda, Cahit Sıtkı'nın bunlardan sadece üçüncüsüne dair görüşlerini bir araya getirmeye ve değerlendirmeye çalışacağız.Öğe Geleceğimizin Aynası: Eğitim(2002) Duymaz, Recepİçinde bulunduğumuz çağ, bilim çağıdır. Bu çağda birey, aile ve milletler problemlerini bilimin yol göstericiliğiyle çözmektedirler. Bu durum, milletlere bilim adamlarını yetiştirmek görevini vermektedir. Bilim adamları eğitim kurumlarında yetişir. Eğitimin önemi buradan gelmektedir. Eğitim nedir? Sözlükler ve eğitimbilimciler eğitime çeşitli anlamlar vermişler ve onu çeşitli şekillerde tanımlamışlardır. Bunlar gözden geçirildiğinde eğitimin şu üç unsuru içerdiği görülür: Aktarma, yetiştirme ve yaratma. Çağdaş eğitim bu üç unsuru başarıyla yerine getiren eğitimdir. Yeni nesillerine başarılı bir eğitim veren milletlerin geleceği bellidir; aydınlıktır; çünkü eğitim bir ayna gibidir.Öğe İSTİKLAL MARŞ I'MIZA YAKINDAN BAKIŞ(2014) Duymaz, RecepMillî Mücadele, Türkiye Cumhuriyeti Devleti?nin temellerinden biridir. Bu temel, ülkemizde ya?ayan bütün insanlarla birlikte at?lm??t?r. ?stiklal Mar???m?z, o temelin ?iir diliyle bir anlat?m?d?r. Buna göre ?stiklal Mar???m?z, Türk milletinin ortak bir metnidir. Bu metinde ortak duygular?m?z dile getirilmi?tir. Türkiye Cumhuriyeti Devleti?ni anlamak ve sahiplenmek, ?stiklal Mar???m?z? do?ru anlamakla mümkündür. Onu do?ru anlaman?n yolu, do?du?u tarihsel ve toplumsal ba?lam? içinde ele almak ve de?erlendirmektir. Burada ?stiklal Mar???m?z bu noktadan hareketle çözümlenmeye çal???lm??t?r. Çözümlemede mar??m?zdaki kelime ve terimler, hem sözlük anlamlar?, hem ait olduklar? ba?lamlar? içinde ele al?nm?? ve de?erlendirilmi?lerdir. Bütün aç?klama, yorumlama ve çözümlemeler, metinden hareket edilerek dikkatlere sunulmaya çal???lm??t?r. Bütün bunlar?n yan?nda mar??m?z?n bir sanat eseri oldu?u, metne dayal? olarak ortaya konulmu?tur.