Yazar "Devletli, Hasan Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitimde teknoloji entegrasyonuna genel bir bakış: modeller, uygulamalar ve engeller(Trakya Üniversitesi, 2021) Devletli, Hasan Deniz; Gezgin, Deniz Mertkan; Hamutoğlu, Nazire BurçinBu tez araştırmasının amacı konusu itibariyle eğitimde teknoloji entegrasyonu modellerine, uygulamalara ve engellere genel bir bakış sunmaktır. Bu araştırma ile teknoloji entegrasyonu bilimetrik ve içerik analizi yöntemi ile bütüncül ve spesifik bir yaklaşımla ele alınmış olup bu açıdan önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmada eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili modeller ve engelleri konu alan uygulamalar, ERIC veri tabanında yapılmış mevcut çalışmalar açısından ele alınarak bütüncül ve spesifik bakış açısıyla incelenmiştir. İlk kapsamda yapılan çalışmada büyük veri analizi yöntemlerinden veri madenciliği yöntemi ile bilimetrik açıdan; özet, başlık, yapıldığı ülke ve tür değişkenleri göz önüne alınarak her bir değişken için ayrı ayrı "teknoloji entegrasyonu açısından elde edilen dönemsel farklılıklar", "modeller ve teknoloji entegrasyonu açısından dönemsel farklılıklar" ve "engeller ve teknoloji entegrasyonu açısından dönemsel farklılıklar"ın nasıl değiştiği sorularına ilişkin yanıtlar ile "eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili yapılan çalışmaların yıllara göre dağılımları"nın geniş bir perspektiften ortaya konulması söz konusudur. İkinci kapsamda ERIC veri tabanında içerik analizi yöntemine başvurarak "teknoloji (technology)" ve "entegrasyon (integration)" ve "modeller (models)" ve "engeller (barriers)" sorgusu ile indekslenen çalışmalar; "ülke, tür, yıl ve temele aldığı araştırma paradigmaları", "elde ettiği sonuçlar", "sahip olduğu sınırlılıklar" ve "sunduğu öneriler" açısından incelenmiştir. Çalışmada en çok dikkat çeken bulgular arasında 2008 yılından sonra teknoloji entegrasyonu ile ilgili yapılan çalışmaların sayısında artış olduğu; teknoloji entegrasyonu, modeller ve engeller ile ilgili geçmişten günümüze yapılan çalışmaların başlık ve özetlerine technology, teacher ve learning kelimelerinin sıklıkla yansıdığı görülmektedir. Elde edilen veriler çalışmaların yapıldığı ülke açısından incelendiğinde teknoloji entegrasyonu açısından Avustralya, Türkiye, ABD ve Kanada'nın modeller bağlamında ABD, Avustralya ve Türkiye'nin, engeller bağlamında da Avustralya, ABD ve Türkiye menşeili çalışmaların öne çıktığı görünmektedir. Son olarak yapılan çalışmaların tür değişkenine göre incelenmesi sonucunda report research doctoral-dissertations teknoloji entegrasyonu ve buna ek olarak reports-evaluative, modeller; journal articles türündeki çalışmalar da teknoloji entegrasyonu ve engeller ile ilgili yapılan çalışmalarda öne çıkmaktadır. İçerik analizi sonuçlarına göre ise ilgili sorgu kapsamında teknoloji entegrasyonu temalı elde edilen 16 araştırmanın çoğunun 2013-2019 yılları arasında yoğunlaştığı ve yoğunlukla tez ve makale çalışması olduğu ile daha çok ABD'de yürütüldüğü görülmektedir. Ayrıca çalışmaların temele aldığı paradigmaların da hem nitel hem nicel hem de karma araştırma yöntemleri temelinde dengeli bir şekilde dağıldığı da görülmektedir. Son olarak incelenen çalışmaların elde ettikleri sonuçlar kaynak, öğreten ve öğrenen; öne sürdüğü sınırlılıklar, yöntembilim ve sunduğu öneriler ise eğitim ve ölçme değerlendirme ve iyileştirme teması altında farklı kategoriler ve kodlar ile incelenmiş; elde edilen sonuçlar ilgili literatür temelinde tartışılmış ve araştırma sonuçlarına dayalı olarak gelecek çalışmalara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.