Yazar "Demir, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlk ve Ortaokul Yöneticilerinin Çoklu Zeka Alanları ile Liderlik Stilleri Arasındaki İlişki(Trakya Üniversitesi, 2017) Gülşen, Celal; Demir, MehmetInthis research it is intended to find out the relationship between theleadership styles of primary and secondary school directors that they’ve shownwhile doing their managing functions and the intelligence fields that they haveaccording to the Multiple Intelligence Theory. Public Primary and SecondarySchool’s principals and vice-principals, live in Nevşehir, generate theintroduction of the research. In this research as well as “Personal InformationForms” , “Multiple Intelligences Areas Evaluation Scale” that forms of 80questions to establish the intelligence fields and Group ActivityQuestionnaire” that forms of 20 questions to establish leadership styles ofmanagers are used. The data gained in the resarch are analysed SPSS packedprogramme and then with the help of statistics that characterize dispersaldiscoveries of demographic characteristics, it is investigated using managers’comments of intelligence types but descriptive statistics are analysed usingthe school leadership perception. At the end of the research it is specifiedthat leadership styles that are job facilitatör, aim stressful, interactionfacilitator and supportive which are belonged to managers and they are verbal,logical, physical, social, internal and nature xvi intelligence types. Beyondthese the relationship between medium-level, visual and musical intelligencetypes and low-level positive linear relation is specified.Öğe Lisansüstü Öğrenci Görüşlerine Göre Eğitim Denetimi(2016) Demir, Mehmet; Tok, Türkay NuriBu araştırma, EYTPE alanında yüksek lisans yapan öğrencilere göre denetimin öneminin tespit edilmesi ve ders denetimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu özel bir vakıf üniversitesinin EYTPE alanında yüksek lisans yapan 43 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmak üzere katılımcılara açık uçlu sorular içeren görüşme formları verilmiştir. Verilerin analizi içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre denetim, eğitimdeki eksikliklerin tespit edilmesi, giderilmesi ve öğretmenin mesleki gelişimi açısından önemli görülmüştür. Denetim olmayınca kaos ortamının oluşacağı görüşü ağırlıklı olarak ifade edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak, yapılan yasal değişikliklerden sonra kendisinden ders denetimi yapması beklenen müdürlerin bu konuda yeterliliklerini arttırmak için gerekli eğitimleri almalarının sağlanması önerilmiştir.