Yazar "Cumur, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bebeklerde hepatit B aşı uygulaması sırasında oluşan ağrıyı azaltmada anne kucağının etkisi(Trakya Üniversitesi, 2021) Cumur, Esra; Kostak, Melahat AkgünAraştırma 1 ayını doldurmuş bebeklerde Hepatit B aşısı uygulanması sırasında oluşan ağrı düzeyine ve ağlama süresine anne kucağı yönteminin etkisini belirlemek amacıyla randomize kontrollü olarak yapıldı. Araştırma verileri 15.01.2020- 15.11. 2020 tarihleri arasında bir aile sağlığı merkezine 2. doz Hepatit B aşısının uygulanması için başvuran bebeklerden elde edildi. Veriler, "Bilgi Formu", "Yenidoğan Bebek Ağrı Skalası- Neonatal Infant Pain Scale (NIPS)" ile toplandı. Verilerin analizinde, Mann Whitney U, Spearman Korelasyon, Fisher's Exact ve Ki Kare testleri kullanıldı. Kontrol grubundaki bebeklerin (muayene masasında yatarak aşı uygulanan) aşı uygulama işlemi sırasında ve sonrasında (6,52± 0,77 puan; 2,73± 1,18 puan) anne kucağı grubundaki (4,35± 0,97 puan; 0,92± 1,10 puan) bebeklere göre daha fazla ağrı yaşadıkları belirlendi (p<0,001). Kontrol grubundaki bebeklerin işlem sırasında (27,46± 10,13 saniye) anne kucağı grubundaki (17,46±4,75 saniye) bebeklerden daha fazla ağladıkları bulundu (p<0,001). Sonuç olarak, aşı uygulaması sırasında anne kucağının bebeklerin ağrısını ve ağlama süresini azaltmada etkili bir yöntem olduğu bulundu. Aşı uygulamaları sırasında bebeklerin ağrısını ve ağlama süresini azaltmak amacıyla muayene masasında yatarak aşılanmanın yerine anne kucağında aşılamanın yaygınlaştırılması için hemşirelerin bilgilendirilmesi önemlidir.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal ve Entelektüel Aktiviteleri ile Akademik Başarı Durumları ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki(2019) Özdemir, Ecem; Süt, Hatice Kahyaoğlu; Cumur, Esra; Küçükkaya, BurcuBu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin sosyal ve entelektüel aktiviteleri ile akademik başarı durumları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Şubat-Mart 2018 tarihleri arasında bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür (n=455). Araştırma verileri araştır- macılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan anket formu ve Yaşam Doyum Ölçeği (YDÖ) ile toplanmıştır. Verilerin değerlendi- rilmesinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra Ki-Kare testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman Korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 20.5±1.8 olup, %86.6’sının cinsiyeti kadındır. Öğrencilerin %47.7’sinin genel not ortalaması 2.51-3.00 arası olup akademik başarı durumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. 2.51-3.00 (orta) ve 3.01-3.50 (iyi) not ortalamasına sahip öğrencilerin diğerlerine göre (0.00-2.00, 2.01-2.50, 3.51-4.00) anlamlı olarak daha fazla kitap fuarına gittiği (p=0.011), ayda 1-2 kez sinemaya gittiği (p=0.045) ve kültürel gezilere katıldığı (p=0.003) saptanmıştır. Öğrencilerin YDÖ puan ortalaması 14.4±4.3 olarak bulunmuştur. YDÖ puan ortalamaları ile genel not ortalamaları arasında anlamlı ilişki (p=0.073) bulunmamıştır. Yabancı dil bilen (p=0.007), yabancı dil konuşan (p=0.002), arkadaş ilişkilerini iyi olarak tanımlayan (p<0.001), sosyal ilişkilerinden çok memnun olan (p<0.001), sporla ilgilenen (p<0.001), kitap okuma alışkanlığı olan (p<0.001), gazete okuma alışkanlığı olan (p=0.008) ve kültürel gezilere katılan (p<0.001) öğrencilerin YDÖ puan ortalamaları daha yüksek olup daha iyi düzeyde yaşam doyumuna sahip oldukları belirlenmiştir. Akademik başarı durumu iyi ve orta düzeyde olan hemşirelik öğrencileri sosyal ve entelektüel açıdan daha aktiftirler. Sosyal ve entelektüel açıdan daha aktif olan öğrencilerin yaşam doyumları da daha yüksektir. Ancak akademik başarı durumu ile yaşam doyumu arasında ilişki yoktur. Buna göre; disiplinli bir meslek adayı olan hemşirelik öğrencilerinin eğitimleri sadece akademik başarıyı artırmak odaklı olmamalıdır. Eğitimleri sürecinde, sosyal ve entelektüel aktivitelere daha fazla yönlendirilmeleri yaşam doyumlarını artıracaktır.Öğe The Safety Measures Against Home Accidents of Mothers of 0-6 Age Group Children and Related Factors(2022) Çetintaş, İsmail; Kostak, Melahat Akgün; Cumur, EsraBackground: It is important that nurses who will provide training and counseling to parents with the aim of preventing home accidents know the knowledge and practices of parents to prevent home accidents. Aim: This study was conducted to determine the level of security measures taken by mothers with children in the 0-6 age group against home accidents and related factors. Methods: The study was carried out in a descriptive design with 188 mothers with children aged 0-6 who were registered to the family health center in a province between May 2019 and February 2020 and applied to the center for any reason. The data were collected with “Child and Family Information Form” and “Scale for Mother’s Identification of Safety Measures Against Home Accidents for Children of 0-6 Years Age Group.” Data were analyzed with descriptive statistics, Mann–Whitney U, Kruskal–Wallis, and Bonferroni Post Hoc tests. Results: The “Scale for Mother’s Identification of Safety Measures Against Home Accidents for Children of 0-6 Years Age Group” mean score of the mothers was 75.78 ± 10.73. It was determined that 25% of the children had a home accident in the last month, and the most frequent accidents were falling with a rate of 18.6%. There was a statistically significant difference between mothers’ level of education, their situations of getting education about the home accidents, and their desire to get education about the home accidents, the part of the house where the child often plays, and the mean scores of mothers of the scale (P < .05). Conclusion: As a result, it was determined that the security measures taken by mothers for home accidents were not sufficient. The mothers’ level of education, their situations of getting education about the home accidents and their desire to getting education about the home accidents, and the part of the house where the child often plays affected the safety measures against home accidents taken by the mothers. In line with the results of the research, it is recommended to plan and implement a comprehensive education on home accidents for mothers with 0-6 age group children.