Yazar "Chairoula, Pervin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Balkan Savaşlarından sonra Batı trakya Türklerinin sosyo-kültürel hayatı ve eğitim tarihi(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Chairoula, Pervin; Alp, İlkerBalkan yarımadasında, etnik, dini ve kültürel açıdan yaşanan karmaşa, Batı Trakya olarak adlandırılan, bugün Yunanistan sınırları içerisinde yer alan, bölgede de bariz bir şekilde etkili olmaktadır. Çalışmada, Balkan Savaşlarına kadar Osmanlı Devleti hâkimiyetinde olan bölgede, Lozan Barış Antlaşması’ndan sonra azınlık statüsünde yaşayan Türklerin hayatlarının her alanında yaşadığı sorunlar irdelenmektedir. Balkan Savaşlarından sonra Batı Trakya Türklerinin Sosyo-Kültürel Hayatı ve Eğitim Tarihi konusu detaylarıyla ele alınmaktadır. Tarihi dönüm noktalarında uluslararası antlaşmalar ve ulusal yasalarla olduğu kadar, Türk-Yunan ilişkilerinin seyrine göre şekillenen azınlık hakları içindeki sosyal yaşam koşulları, kültürel hayat ve eğitimin geçirdiği evreler, Türk azınlığı özelinde ortaya konmaktadır. Dolayısıyla 1913’ten günümüze kadar geçen süreçte, Türk azınlığının sosyo-kültürel hayatı ve eğitim alanında yaşadıkları, karşılaştığı problemler, bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Karşılaşılan problemlere, azınlık, çoğunluk, Türkiye ve uluslararası kamuoyunun yaklaşımı bu çalışmada ele alınan konulardandır. Ayrıca Yunanistan’daki Türk azınlığının temel sorunları ve çözüm önerileri de bu çalışmada ortaya konmaktadır.Öğe Eğitim denetimi Türkiye-Yunanistan-Bulgaristan örneği(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011) Chairoula, Pervin; Yiğit, BirolBu çalışmada Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan eğitim sistemleri incelenmiş, bu ülkelerdeki denetim olgusuna bakılarak, benzer ve farklı yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. 2008-2011 yılları arasında Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan’ın eğitim sistemleri incelenmiştir. Kaynak taraması yöntemiyle yapılan ön çalışma ve ülkelerin Bologna sürecinde hazırladığı raporların incelenmesi sonrasında öğretmenlerle yapılan görüşmeler, bu ülkelerdeki eğitim sistemi ve eğitim sistemindeki denetim olgusunu ortaya çıkarmıştır. Eğitim sistemlerindeki değişik yapıların denetim olgusunu nasıl etkilediği önemlidir. Çalışma öncesinde bölgelere yapılan ziyaretler, yazılı kaynaklardaki bilgiler ve uygulama arasında bazı farklar olduğunu göstermiştir. İnceleme sonrasında ülkelerin eğitim ve denetim sistemleri bazı alanlarda benzerlik gösterirken, aralarında farklılıklar olduğu da tespit edilmiştir. Özellikle Yunanistan eğitim denetimi sisteminde müfettiş olgusunun bulunmadığı görülmüştür.