Yazar "Bilir, Fatma Pervin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Liderlik Özelliklerinin İncelenmesi: Çukurova Üniversitesi Örneği(Trakya Üniversitesi, 2019) Sarıkaya, Ozan Çağı; Bilir, Fatma PervinLiderlikörgütsel davranış alanının üzerinde en çok çalışılan konularından biridir. Hergeçen gün de yeni içerikler eklenerek yeni kavramlarla ifade edilerekincelenmeye devam edilmektedir. Liderlik her alanı ilgilendiren bir konu olarakinsanların işbirliği yaptığı ortamlarda istenen hedeflere varmakta önemli biraraç durumundadır. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin ilerde birbeden eğitimi öğretmeni, bir spor yöneticisi ya da bir antrenör olacağınıdüşünürsek, bu meslekler belirli bir gruba ya da topluluğa öncülük edecekmeslek grupları içerisinde yer almakta olup liderlik özelliklerinin önemtaşıdığı meslek gruplarıdır. Bu nedenle bu çalışmada bu öğrencilerin liderlikdavranışları incelenmiştir. Betimsel ve nicel olarak tasarlanan buçalışmanın örneklemini; Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulubeden eğitimi öğretmenliği, antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümüöğrencilerinden gönüllü 293 öğrencioluşturmuştur. Çalışmada öğrencilerin liderlik özellikleri anlayışgösterme ve yapıyı kurma adı altında iki alt boyut açısından cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen bölüm ve spor yaşantısıdurumu değişkenlerine göre incelenmiştir.Yapıyı kurma boyutunda veriler normaldağılım göstermediğinden istatistik analizlerde; ikili karşılaştırmalarda MannWhitney-U ve ikiden fazla karşılaştırmalarda Kruskal Wallis-H testlerikullanılmıştır. Anlayış göstermeboyutunda ise veriler normal dağılım gösterdiğinden istatistik analizlerden ikilikarşılaştırmalarda T-testi ve ikiden fazla karşılaştırmalar için ise tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır.Çalışmanın bulgularına göre anlayış gösterme boyutunda; öğrenim görülen bölüm ve spor yaşamıaçısından istatistiki açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır. Yapıyı kurmaboyutunda ise; cinsiyet, öğrenim görülenbölümlere göre istatistiki açıdan anlamlı farklılık belirlenmiştir. Sonuç olarak, çalışmada öğrencilerin her iki boyuttada liderlik davranışlarını sergiledikleri ifade edilebilir. LiderlikÖğe İŞ MOTİVASYONUNUN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA OLAN ETKİNİN İNCELENMESİ: SULTANGAZİ/ISTANBUL İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BİR ARAŞTIRMA(2016) Güler, Seyhan Bilir; Bilir, Fatma Pervin; Oran, Feyza ÇağlaSon yıllarda yapılan bilimsel çalışmalarda, 'İş motivasyonu' ve 'örgütsel bağlılık' kavramlarının örgütlerin başarısının ve etkinliğinin artırılmasında önemli rolü olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmanın amacı; İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının iş motivasyonlarına olan etkisinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İstanbul ili Sultangazi ilçesindeki ilköğretim okullarında çalışan 306 öğretmen araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Çalışmanın verileri; 'Örgütsel Bağlılık Ölçeği'" ve 'İş Motivasyonu Ölçeği' ile toplanmıştır. Örgütsel bağlılık alt boyutlarının iş motivasyonu alt boyutlarına olan etkisinin belirlenmesi için regresyon analizi yapılmıştır. Bu çalışmada iş motivasyonu ile örgütsel bağlılık arasında pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Duygusal bağlılığın içsel ve dışsal iş motivasyonu yordamada katkısı olan bir değişken olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin iş motivasyonunu artırmak için duygusal bağlılıklarının artırılmasına yönelik faaliyetlerin yapılması önerilebilir