Yazar "Bilgin, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Can Patient-Reported Outcomes and Disease Activity Scores Predict Patient Acceptable Symptom State in Adult-Onset Still's Disease?(Wiley, 2019) Bilgin, Emre; Kasifoglu, Timucin; Omma, Ahmet; Bes, Cemal; Cinar, Muhammet; Emmungil, Hakan; Kucuksahin, Orhan[Abstract Not Available]Öğe Epidemiological characteristics of hepatitis B and C in patients with inflammatory arthritis: Implications from treasure database(Turkish League Against Rheumatism, 2023) Ersozlu, Emine Duygu; Ekici, Mustafa; Coskun, Belkis Nihan; Badak, Suade Ozlem; Bilgin, Emre; Kalyoncu, Umut; Yagiz, BurcuObjectives: This study aimed to evaluate the hepatitis B (HBV) and C (HCV) frequency and clinical characteristics among patients with rheumatoid arthritis (RA) or spondyloarthritis (SpA) who receive biological treatments.Patients and methods: The observational study was conducted with patients from the TReasure database, a web-based prospective observational registry collecting data from 17 centers across Turkiye, between December 2017 and June 2021. From this database, 3,147 RA patients (2,502 males, 645 females; median age 56 years; range, 44 to 64 years) and 6,071 SpA patients (2,709 males, 3,362 females; median age 43 years; range, 36 to 52 years) were analyzed in terms of viral hepatitis, patient characteristics, and treatments used.Results: The screening rate for HBV was 97% in RA and 94.2% in SpA patients. Hepatitis B surface antigen (HBsAg) positivity rates were 2.6% and 2%, hepatitis B surface antibody positivity rates were 32.3% and 34%, hepatitis B core antibody positivity rates were 20.3% and 12.5%, HBV DNA (deoxyribonucleic acid) positivity rates were 3.5% and 12.5%, and antibody against HCV positivity rates were 0.8% and 0.3% in RA and SpA patients, respectively. The HBsAg-positive patients were older and had more comorbidities, including hypertension, diabetes, and coronary artery disease. In addition, rheumatoid factor (RF) positivity was more common in HBsAg-positive cases. The most frequently prescribed biologic disease-modifying antirheumatic drugs were adalimumab (28.5%), etanercept (27%), tofacitinib (23.4%), and tocilizumab (21.5%) in the RA group and adalimumab (48.1%), etanercept (31.4%), infliximab (22.6%), and certolizumab (21.1%) in the SpA group. Hepatitis B reactivation was observed in one RA patient during treatment, who received rituximab and prophylaxis with tenofovir.Conclusion: The epidemiological characteristics of patients with rheumatic diseases and viral hepatitis are essential for effective patient management. This study provided the most recent epidemiological characteristics from the prospective TReasure database, one of the comprehensive registries in rheumatology practice.Öğe Primary school efl teachers' opinions about teaching the target language culture(Trakya Üniversitesi, 2013) Bilgin, Emre; Deneme, SelmaBu çalışma, Tekirdağ ili ilköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğretirken, hedef dilin kültürünün sunulması ve öğretilmesi hakkındaki düşüncelerini araştırmaktadır. Buna dayanarak, çalışma şu araştırma sorularına cevap aramaktadır: (a) İlköğretim okullarında görev yapan yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin öğretiminde kültürün rolü nedir? (b) İlköğretim okullarında görev yapan yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin kültür tanımlaması nedir? (c) Bu öğretmenlerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğretirken yabancı kültürün veya hedef dilin kültürünün öğretilmesi ile ilgili düşünceleri nelerdir? (d) Öğretmenlerin bu araştırma sorularına ilişkin düşünceleri ile onların cinsiyet, öğretmenlik tecrübeleri, eğitim geçmişleri ve yurt dışı konaklamaları gibi farklılıkları arasında bir ilişki var mıdır? Tezin kaynak taraması bölümü şu konulara odaklanmıştır: kültür, dil kültür ilişkisi, kültürün dil öğretimindeki önceki ve şimdiki yeri, ilköğretimde kültür öğretimi ve yabancı dil öğretimi alanındaki şimdiki çalışmaya benzer daha önceki çalışmalar. Bu araştırmanın katılımcıları Türkiye?de Tekirdağ ilinde devlete ait ilköğretim okullarında görev yapan rastgele seçilmiş 94 İngilizce öğretmenidir. Veri toplama aracı sıralama ölçeği, açık uçlu sorular ve Likert ölçeğinden oluşan bir ankettir. Veriler nitel ve nicel yaklaşımlar yolu ile analiz edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi için yazılım paketi SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi) kullanılmıştır. Sonuçlara göre katılımcı öğretmenler yabancı dil dersleri için kültür yerine dilbilimsel eğitimi daha önemli olarak görmektedir. Yine de bu araştırmanın bulgularına göre öğretmenler çoğunlukla kültürel bilgiyi öğretimlerine dahil etmektedirler. Öğretmenler kültürel bilgiyi derslerine dahil etmek için dilin kendisi ile ilgili olan hedeflerden ziyade, öncelikli olarak sosyal sebepler ileri sürmüşlerdir. Katılımcılar kültürü çoğunlukla, genelde günlük hayat, insanlar arası ilişkiler, adetler, boş zaman, iş veya fiziki durumu içeren ?küçük k ile kültür? anlamında veya sosyolojik anlamda tanımlamışlardır. Öğretmenler çoğunlukla Türk öğrencilerin İngiliz ve/veya Amerikan kültürleri hakkında bilgi edinmeleri gerektiğini ve hedef dilin kültürünün yabancı dilin ve yabancı dil öğretiminin bir parçası olduğunu belirttiler. Öğretmenlerin özgeçmiş bilgileri dikkate alındığında genel olarak anlamlı farklılıklar olmasa da, öğrenci ilgi ve ihtiyaçları ve kültür tanımlaması gibi bazı noktalarda gruplar arasında farklı düşüncelerin olduğu bulundu. Anahtar sözcükler: kültür, kültür öğretimi, ilkokul, yabancı dil olarak İngilizce