Yazar "Altuğ, Nevin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2000-2011 Yılları arasında tüketicilerin mobil reklamlara olan tutumlarını incelemeye yönelik yapılan araştırmalar(2013) Altuğ, Nevin; Kayapınar, Pınar YürükMobil telefon teknolojisindeki değişim ve mobil telefonların kullanımındaki hızlı artış, hem pazarlamacılar ve reklamcılar için, hem de araştırmacılar için tüketicilere ulaşmada yeni bir alan yaratmıştır. Bu nedenle, mobil telefonlar aracılığıyla yapılan pazarlama uygulamaları birçok araştırmaya konu olmuştur. Bu makale, “Tüketicilerin izinli reklamcılığı kabul edip etmedikleri, mobil reklamcılığın hangi türünü ya da türlerini benimsedikleri, mobil reklamların hangi içerik özelliklerinden daha çok etkilendikleri ve mobil reklamlara karşı nasıl bir tutum içinde olduklarını” ortaya koyan ilişkilerin literatürde yer alan teorik temellerini incelemekte ve ayrıca 2000-2011 yılları arasında gerçekleştirilmiş olan 44 ampirik araştırmanın bir özetini sunmaktadır.Öğe Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma(Trakya Üniversitesi, 2017) Özhan, Şeniz; Altuğ, NevinBuçalışma, Trakya Bölgesi İl Merkezlerindeki katılımcıların nostaljieğilimlerinin bazı demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitimdüzeyi ve kişisel gelir) açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmekamacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nostalji eğilimi kavramıincelenerek, Trakya Bölgesi’nin Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli ilmerkezlerindeki katılımcılara yönelik bir anket çalışması yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Trakya Bölgesi İl Merkezlerindeki 20 yaş ve üzeri1392 katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılar kişiselbilgi formu ve Southampton Nostalji EğilimiÖlçeğini içeren bir anketi doldurmuşlardır. Verilerin analizinde,demografik özelliklere ait bulgular, faktör analizi, Kruskal-Wallis veMann-Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Butestler sonucunda, katılımcıların nostalji eğilimlerinin yaş, medeni durum,eğitim düzeyi ve gelir durumuna göre farklılaştığı; buna karşılık, cinsiyetkriterine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sonuç olarak, araştırmanınsınırlılıkları ifade edilmiş ve gelecekte yapılacak çalışmalara yönelikönerilere yer verilmiştir.Öğe DIŞA DÖNÜKLÜK VE YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUMLARIN YEŞİL SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ(2020) Altuğ, Nevin; Özhan, Şeniz; Meco, SuadYeşil reklamcılığın amacı, tüketicileri bir şirketin ürün ve hizmetlerinin çevreselyönleri hakkında bilgilendirmek, çevre dostu markalar ve işletmeler için bilinç oluşturmakve yeşil ürünlere olan talebi teşvik etmektir. Bu araştırmada, beş faktör kişilik boyutlarındandışadönüklük ile yeşil reklama yönelik tutumların yeşil ürün satın alma niyetine etkisininincelenmesi amaçlanmıştır. Trakya Üniversitesi öğrencilerinden yüz yüze anket yöntemiyletoplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda, dışadönüklüğün yeşil reklama yönelik bilişsel-duyuşsal tepkileri ve tüketicilerin şirketlere veürünlere tepkilerini etkilediği tespit edilmiştir. Tüketicilerin şirketlere ve ürünlere tepkilerininde yeşil satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu görülmüştür.Öğe İşletmelerde İleri ve Ters Lojistik Karşılaştırması(Trakya Üniversitesi, 2012) Gilanlı, Elif; Altuğ, Nevin; Oğuzhan, AdilThe businesses has to take into consideration the enviromental factors owingto the fact that occured the environmental problems in the course of the time and thedepletion of natural resources. One of the most prominent examples of it is green supply chain, the effect and necessity of reverse logistics, an element of the green supply chain are due to the general problems of environmental economics. The most important areas of reverse logistics are recycling methods and reuse. Wastes obtained as a result of the supply chain, are returning back to the manufacturer as a raw material and putting into the production again. In this study, the practices of the reverse logistics on 110 producing companies operating in Trakya region is chosen with the method of convinence sampling. According to the research findings, it was determined that %30,9 of the companies highly implemented a method of reverse logictics, %66,4 partially implemented it and %2,7 has never put the reverse logictics into practice.Öğe Mobil bankacılıkta müşteri deneyim kalitesinin müşteri tatmini ve müşteri sadakati üzerine etkisine yönelik bir alan araştırması: Edirne örneği(2023) Yılmaz, Mehmet Arda; Altuğ, NevinHizmet işletmelerinde çok önemli hale gelen müşteri odaklı pazarlama anlayışı ve yaklaşımları son yıllarda tüm dünyada ön plana çıkmıştır. İşletmeler sadece hizmet ve ürün kalitesinin değil, aynı zamanda müşteri deneyimi ve kalite kavramını içeren müşteri deneyimi kalitesinin de müşteriler için önemli olduğunu fark etmişlerdir. Hizmet işletmelerinin bir türü olan ve rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı günümüz bankacılık sektörü için müşteri portföyünün korunabilmesi ve artırılabilmesi büyük öneme sahiptir. Bankalar sürekli geliştirerek müşterilerin beğenisine sundukları mobil uygulamalarla müşteri deneyim kalitesinin kesintisiz bir şekilde ölçülebilmesinin önemini fark etmişlerdir. Bu araştırma, mobil bankacılık uygulamasını kullanan banka müşterilerinin deneyim kalitesinin, müşterilerin tatmini ve müşteri sadakati üzerine etkisinin olup olmadığını ortaya koyma amacıyla yapılmıştır. Müşteri deneyim kalitesini belirlemek için Klaus ve Maklan tarafından geliştirilen dört boyutlu EXQ ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek 2019 yılında Türkiye'nin Edirne ilinde uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları sonucunda mobil bankacılıkta müşteri deneyimi kalitesi “İçsel Huzur”, “Sonuç Odaklılık” ve “Karar Anı" olarak üç boyutta toplanmıştır. Bu boyutların müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati üzerinde olumlu etkisinin olduğu ve müşteri sadakati üzerindeki etkisinde müşteri memnuniyeti değişkeninin aracılık rolü olduğu doğrulanmıştır.Öğe Örgütsel Stresin Öğretim Elemanlarının Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma(2014) Gökgöz, Hakan; Altuğ, NevinÇalışma yaşamında örgütlerin başarısının ve veriminin yüksek olması ancak çalışanların performansının artmasıyla mümkün olmaktadır. Çalışanların performanslarını ilgilendiren unsurlardan birisi de maruz kaldıkları strestir. Stres, kişinin karşılaştığı olumsuz duruma karşı verdiği tepki olarak tanımlanmaktadır. Bireyler hangi meslekte olurlarsa olsunlar, fark etmeseler bile stresle karşılaşmaktadırlar. Çalışanlar açısından stresin neden olduğu olumsuz sonuçlar ise verimsizlik ve iş gücü performansında yaşanan düşüştür. İş yaşamındaki değişim ve artan rekabet, örgütleri daha fazla verimli olmaya zorlamakta, bununla beraber örgütlerin çalışanlarından beklentileri artmaktadır. Bu çalışma ile üniversitelerde görevli öğretim elemanlarının karşılaştıkları örgütsel stres faktörleri ile performansları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla 340 öğretim elemanına anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretim elemanlarının karşılaştıkları örgütsel stresin orta düzeylerde olduğunu ve bunun da performanslarına olumlu etkide bulunduğunu göstermektedir.Öğe Reverse logistics activities in Turkey(2012) Gilanlı, Elif; Altuğ, Nevin; Oğuzhan, AdilAvrupa Birliği ve gelişmiş ülkelerin ortaya koyduğu çevre ile il gili standartlar ve müşteri memnuniyetinin arttırılmasında terslojistik konusu son yıllarda çok daha fazla gündeme gelmek tedir. Bu çalışmada, Türkiye’de henüz çok yeni bir anlayış olanters lojistik kavramı üzerinde durulmuştur. Trakya Bölgesi’ndefaaliyet gösteren işletmeler üzerinde bir anket çalışması yapı larak işletmelerin ters lojistik uygulayıp uygulamadıkları, işlet melerin ters lojistik uygulama nedenleri ve ters lojistik uygula ma aşamasında yaşanılan sıkıntılar incelenmiştir.Öğe Trakya bölgesi'ndeki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının online alışverişten algıladıkları risk ve fayda üzerine bir araştırma(2012) Altuğ, Nevin; Özhan, Şenizİnternetin gelişmesiyle birlikte, giderek artan sayıda tüketici internet üzerinden çeşitli ürün veya hizmetler hakkında bilgi toplamakta ve satın almaktadır. Online alışveriş fiziksel alışveriş faaliyetleri yapmayı gerektirmemesi, mesafe ve zaman engelini ortadan kaldırması vb. nedenlerle tüketiciler tarafından faydalı; bunun yanında güvenlik ve gizlilik vb. açılardan da riskli bulunmaktadır. Bu çerçevede araştırmanın amacı, internet üzerinden gerçekleştirilen online satın alma davranışı ile öğretim elemanlarının bu satın alma davranışına yönelik risk ve fayda algılamaları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve incelenmesidir. Çalışma sonucunda, online alışveriş sıklığı ve online alışverişte yapılan harcama tutarının risk ve fayda algılamaları üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, online alışveriş yapmayan katılımcıların online alışveriş yapan katılımcılara göre online alışverişi daha riskli olarak algıladığı saptanmıştır.Öğe Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri(2015) Özhan, Şeniz; Altuğ, NevinBu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının demogra k özellikleri ile online alışveriş yapma sıklıkları ve harcama tutarları arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesi ve öğretim elemanlarının demogra k özelliklerine göre, online alışverişe yönelik algıladıkları risk ve faydalar arasında farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada, Trakya Bölgesi'ndeki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarından anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, online satın alma davranışı ile katılımcıların gelir düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ve online alışveriş sürecinin kendisine yönelik algıladıkları faydanın, yaş grupları itibari ile farklı olduğu görülmektedirÖğe Tüketicilerin Perakendeci Markalı Ürünlere Olan Tercihlerinin İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2009) Altuğ, Nevin; Oğuzhan, Adil; Yıldız, MeralIn recent years, increasing competition in the retailing sector forces the retailers to promote retailing chains and service quality, to get closer to the consumers and to hold the prices low. Lately, retailers who have targets such as gaining new customers as well as retaining current customers and capturing competitive advantage, started to use a diverse range of marketing methods such as presenting products under their own store brands, retailer credit cards, supermarket membership cards and shopping over the internet. In this study, a face to face questionnaire is implemented on 400 consumers in Edirne city center. The questions which are asked in the questionnaire are intended for revealing the consumers’ demand to the retailer brand products. Due to results of the research almost %69 of respondents are buying retailer brand products while %31 of them are not buying