Yazar "Acar, İbrahim H." seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AİLE KATILIMI ÖLÇEĞİNİN TÜRK KÜLTÜRÜNE UYARLANMASI(2018) Sezer, Türker; Yavuz, Ezgi Akşin; Acar, İbrahim H.; Ahmetoğlu, EmineBu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997, 2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs(2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlikve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Araştırma verileri İstanbul il merkezinde bulunan okul öncesieğitim kurumlarına devam eden, yaş ortalaması 60.38 (SS= 9.98) olan 442 çocuğun annesindentoplanmıştır. İlk adım olarak, AKÖ dil ve kültürel açıdan Türkçeye uyarlanmıştır. Daha sonraAKÖ’nün yapı geçerliği için Doğrulayıcı Faktör Analizleri (DFA) yapılmış ve ölçeğin orijinalölçekteki gibi üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar AKÖ’nün ayırt ediciözelliğe sahip olduğunu göstermiştir. Analizler sonucunda üç alt ölçek bulunmuştur: Ev-Okulİşbirliği Temelli Katılım (?= 0.88), Ev Temelli Katılım (?= 0.77) ve Okul Temelli Katılım (?=0.84). Bu analizler doğrultusunda Aile Katılım ölçeğinin; geçerli, güvenilir ve Türk ebeveynlerineuygun olduğu kabul edilmiştir.Öğe PARENTS’ SATISFACTION WITH THEIR CHILDREN’S EDUCATIONAL EXPERIENCES IN EARLY CHILDHOOD PERIOD(2017) Ahmetoğlu, Emine; Acar, İbrahim H.Anne-babalar için çocuklarının iyi bir yaşam sürmesi ve iyi bir eğitim alması önemlidir. Çocukların okulda geçirdikleri süre ile birlikte aile katılımları ile evde devam eden eğitim sürecinin değerlendirmesi ise çoğunlukla öğretmenler tarafından yapılmaktadır. Alan yazın incelendiğinde çocukların edindikleri eğitimsel deneyimlerin anne ve babaların bakış açısıyla etkili ve nesnel biçimde değerlendirilmesi ile ilgili eksikler olduğu belirlenmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı ebeveynlerin, erken çocukluk dönemindeki çocuklarının eğitim sürecindeki deneyimlerini nasıl algıladıklarını incelemektir. Bu amaç kapsamında Fantuzzo, Perry ve Childs tarafından 2006 yılında geliştirilen "Parent Satisfaction with Educational Experiences" Eğitimsel Deneyimlerdeki Ebeveyn Memnuniyeti Ölçeğinin (EDEMÖ) adlı ölçme aracının, Türkçe uyarlaması ve geçerlik-güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırma verileri İstanbul İl Merkezinde bulunan, orta ve üst sosyoekonomik düzeyde, yaş ortalaması 60.27 (SS= 9.71) olan, okul öncesi eğitim alan, 442 çocuğun ebeveyninden elde edilmiştir. Araştırmanın ilk adımı EDEMÖ'nin, Türk diline ve kültürüne uyarlanmasını gerçekleştirmek olmuştur. Elde edilen veriler rastgele iki parçaya bölünmüş, yarısıyla açımlayıcı faktör analizi, diğer yarısıyla da doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi, Birleşik Devletlerde üzerinde çalışılan ölçeğin orjinalinin aksine, ebeveynlerinin öğretmenle iletişim deneyimleri ve sınıf/okul iletişimi deneyimlerinden memnuniyetinin iki faktörünü vermiştir. Doğrulayıcı faktör analizi de iki faktör altına düşen AFA'daki tüm maddeleri içeren 2 faktörlü bir model ortaya çıkarmıştır. İki faktörlü modelimiz verilere yeterince uyum sağlamıştır ?2 (53) = 180, 98, p<.001; CFI= .93; TLI= .91; RMSEA= .07